نسخه چاپی

تهیه برنامه جامع اصلاح‌طلبان در ۵ فصل

منتخب مردم تهران در مجلس دهم با بیان اینكه ویژه‌خواری و رانت خواری از موانع جدی اقتصاد مقاومتی است گفت: برنامه جامع انتخاباتی اصلاح‌طلبان را در مجلس دهم پیگیری می‌كنیم.

به گزارش نما ، محمود صادقی منتخب مردم تهران در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به لزوم اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، اظهار داشت: برنامه جامع انتخاباتی اصلاح‌طلبان در ۵ فصل تهیه شده که فصل دوم به اقتصاد اختصاص دارد و در بند دوم "تلاش برای افزایش وفاق بین دستگاه‌ها و مسئولان ذیربط درباره سیاست‌های اقتصاد مقاومتی" تأکید شده است.

وی با بیان اینکه یکی از موانع تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی این است که همگرایی و هم‌افزایی میان قوای سه‌گانه وجود نداشته است، افزود: ما تلاش داریم نگاه پالایشی به قوانین مرتبط با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی داشته باشیم.

منتخب مردم تهران در مجلس دهم ادامه داد: قانون هدفمندی یارانه‌ها به دلیل رویکردهای عوام فریبانه از مسیر خود منحرف شده و یارانه‌ای که باید به نفع افراد مستضعف توزیع شود، به صورت یکسان بدون عدالت توزیع شد؛ بنابراین باید مجلس بر اجرای درست این قانون نظارت داشته باشد.

صادقی گفت: مجلس دهم درصدد است که بُعد نظارتی خود را تقویت کند و قوانینی که به نوعی در تحقق اقتصاد مقاومتی سهم دارند، به صورت صحیح اجرایی شود. همچنین در بُعد نظارتی آنچه مقام معظم رهبری در سخنرانی نوروزی خود تأکید داشتند، مقابله با ویژه‌خواری و رانت‌خواری است و این موضوع از موانع جدی اقتصاد مقاومتی است.

وی یادآور شد: در برنامه جامع انتخاباتی اصلاح‌طلبان پیش‌بینی شده با ویژه‌خواری و رانت‌خواری در اقتصاد مقابله شود و با نهادهای فعال در حوزه اقتصاد که شفافیت مالی ندارند و عرصه اقتصاد را بر بخش خصوصی تنگ کرده اند، مقابله کند.

منتخب مردم تهران در مجلس دهم با تأکید براینکه در حوزه اقتصاد مقاومتی ما نیازمند همسویی و هم افزایی همه قوا هستیم، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه یکی از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی پیشگیری و مقابله با فساد است، لذا قوه قضائیه باید با فساد مبارزه کند و همان طور که آقای توکلی گفته برخی نمایندگان به جای انجام وظایف نظارتی خود شریک فساد می‌شوند و از برخی دستگاه‌ها امتیازات می‌گیرند.

صادقی گفت: ما تلاش داریم مجلسی پاک و مقتدر و منسجم در بعد قانون گذاری و نظارت ایجاد کنیم و می‌خواهیم برنامه جامع انتخاباتی لیست امید را در مجلس دهم پیگیری کنیم.

۱۳۹۵/۱/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...