نسخه چاپی

دفاع اوباما از كلینتون

رئیس جمهور آمریكا در حمایت از كلینتون درباره موضوع استفاده از ایمیل شخصی گفت كه وی هرگز به صورت متعمدانه آمریكا را در خطر قرار نداده است.

به گزارش نما ، تسنیم به نقل از نیویورک تایمز نوشت: "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای که روز یکشنبه منتشر شد گفت که "هیلاری کلینتون" زمانی که به عنوان وزیر امور خارجه آمریکا بوده هرگز به صورت متعمدانه کشور را به خطر نیانداخته است.

وی که برای نخستین بار به عنوان رئیس جمهور با "فاکس‌نیوز ساندی" مصاحبه می‌کرد گفت که دولت به هیچ عنوان در تحقیقات اف‌بی‌آی از کلینتون به دلیل استفاده از سرویس ایمیل خصوصی دخالت نخواهد کرد.

اوباما گفت: من تضمین می‌کنم که هیچ دخالت سیاسی در هرگونه تحقیقی که توسط وزارت دادگستری یا اف‌بی‌آی نه تنها در این مورد بلکه هر در مورد دیگری، صورت نخواهد گرفت.

در ماه اکتبر و زمانی که اوباما در مصاحبه‌ای گفته بود که اقدام کلینتون در استفاده از سرور ایمیل شخصی تهدیدی را برای امنیت ملی به همراه نداشته، مورد انتقاد قرار گرفت.

برخی از مقامات اف‌بی‌آی گفتند که لحن رئیس جمهور به گونه‌ای است که وی درباره نتایج تحقیقات در حال پیش داوری است.

وی در مصاحبه با فاکس نیوز بسیار محتاطانه عمل کرد و گفت: من قصد دارم که محتاطانه عمل کنم چون همانطور که شما می‌دانید، تحقیقات و استماعی در حال انجام بوده و کنگره در حال بررسی این موضوع است.

اوباما در ادامه گفت: چیزی که من می‌دانم این است که هیلاری کلینتون وزیر خارجه برجسته‌ای بوده و وی هرگز متعمدانه آمریکا را تحت هیچ گونه خطری قرار نداده است.

۱۳۹۵/۱/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...