نسخه چاپی

تاكید ایران و فنلاند بر گسترش روابط

رئیس كمیته روابط خارجی پارلمان فنلاند با وزیر امور خارجه كشورمان آخرین تحولات روابط دوجانبه و مسائل منطقه ای بحث و تبادل نظر نمودند.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری صداوسیما، اقای ظریف اظهار داشت: همواره روابط متینی بین جمهوری اسلامی ایران و فنلاند وجود داشته و دارد و چشم انداز همکاریهای دو کشور رو به جلو است و امیدواریم در پرتو اراده پارلمانهای دو کشور زمینه همکاریهای پارلمانی دو کشور بیش از پیش گسترش و تعمیق یابد.

وزیر امور خارجه کشورمان با تبیین ظرفیتهای بوجود آمده در پرتو توافق برجام بین جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اروپا اظهار داشت: گشایش های خوبی برای شناخت ظرفیتهای اقتصادی ، تجاری و بانکی بین ایران و اتحادیه اروپا بدست آمده ولیکن هنوز در مرحله اولیه آن هستیم و امیدواریم گامهای مستحکم و ملموسی برای تحقق آثار اراده اتحادیه اروپا و کشورهای عضو برداشته شود.

دکتر ظریف با اشاره به تحولات یمن و عراق وسوریه اظهار داشت: رفع مخاطرات ناشی از افراط گرایی با اراده واقعی و گامهای عملی برای بستن راه های تحرک عناصر و گروههای افراطی و تروریستی در سوریه برداشته خواهد شد و ما از فرایند مذاکرات صلح بین دولت سوریه و گروههای معارضین حمایت می کنیم و همه چیز می بایست مبتنی بر حمایت از حاکمیت و اراده مردم شکل گیرد.

وزیر امور خارجه کشورمان افزود: ما از روند تحولات جاری در یمن برای نیل به آتش بس استقبال می کنیم و راه حل بحران را از ابتدا راه حل بحران نظامی و هدف قراردادن مردم مظلوم یمن ندانسته و نمی دانیم.

آقای آنتی کایکونن نیز اظهار داشت: فنلاند روابط حسنه ای با جمهوری اسلامی ایران دارد و پس از رفع تحریم ها، چشم انداز روابط دو کشور را به جلو برده و علاقه مندیم گامهای جدیدی برای توسعه همکاریهای پارلمانی ، اقتصادی و فرهنگی دوکشور برداریم.

رئیس کمیته روابط خارجی پارلمان فنلاند با اشاره به بازدید هیئت پارلمانی فنلاند از میراث فرهنگی و دینی قم اظهار داشت : ما در این سفر شناختمان را نسبت به ظرفیتهای ایران بیشتر نموده ایم و این سفر مساعدت زیادی برای شناسایی پتانسیلهای جدید فنلاند به منظور توسعه مناسبات اقتصادی خود با جمهوری اسلامی ایران به همراه خواهد داشت.

کایکونن با تشکر از وزیر امور خارجه کشورمان در اختصاص وقت مناسب و پاسخ به تمامی سوالات نمایندگان پارلمان پیرامون مسائل مختلف دو جانبه و منطقه خاطر نشان ساخت :استدلالهای منطقی و دیدگاهها و نقطه نظرات مفید وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در خصوص مسائل و بحرانهای منطقه و روابط ایران با فنلاند برای همه اعضای هیئت سازنده و قانع کننده بود.

۱۳۹۵/۱/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...