نسخه چاپی

گاف های انگلیسی در برگزاری المپیك 2012

عکس خبري -گاف هاي انگليسي در برگزاري المپيك 2012

انگلیسی هاكه سعی می كنند،‌نشان دهندالمپیك 2012را بی عیب و نقص ومنظم برگزار می كنند،ضعف ها و گاف های مشهودی در این المپیك بروز داده اند كه نشان از ناتوانی آنان نسبت به همتایان چینی شان دارد.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، المپیك 2012بامیزبانی لندن از روز 6 مرداد ماه درحالی آغاز شد كه به نظر می رسد، این اشتباهات و ضعف ها در روزهای آینده خود را بیشتر نشان خواهند داد.

ضعف های انگلیسی ها و برگزاركنندگان المپیك لندن بانشان دادن اشتباه پرچم كره جنوبی به جای كره شمالی در دیدار تیم های فوتبال زنان كره شمالی و كلمبیا آغاز شد و با عذرخواهی به پایان رسید.

اما این تنها و پایان اشتباهات انگلیسی ها نبود،‌ زیرا این اشتباه بزرگ انگلیسی ها درحالی رخ داد كه با توجه به روابط نامطلوب كره جنوبی و شمالی بازیكنان تیم كره شمالی دقایقی به نشانه اعتراض زمین مسابقه را ترك كردند و با عذرخواهی مسئولان برگزار كننده مسابقه حاضر به ادامه بازی شدند.

انتظار می رفت مسئولان برگزاركننده بازیها آنقدر باتجربه باشند تا دیگر چنین اشتباهی را تكرارنكنند، امادر همان مراسم گشایش حضور یك خانم ناشناس در كنار تیم هند به هنگام رژه همه را متوجه یك بی برنامگی دیگر كرد.

اما این هم آخرین و دومین اشتباه نبود، در مسابقات دو و میدانی پرچم هند به جای پرچم نیجریه به نمایش گذاشته شدكه این مساله باعث ناراحتی ورزشكار نیجریه ای شد.

گاف های مسئولان برگزار كننده مسابقات با این اقدام پایان نیافت و باز هم در این زمینه ادامه داشت و این بار به هنگام اهتزاز پرچم و پخش سرود ملی مجارستان مشكلاتی به وجود آمد.

درمراسم اهدای مدال رقابت های شمشیربازی سابر، آرون ژیلاگی مجارستانی بر روی سكو رفت و سرود كشورش به شكل ناهمگونی در سالن مسابقه پخش كه این مساله با اعتراض مسئولان كمیته المپیك مجارستان روبه روشد.

پس از اعتراض مسئولان مجارستانی، مسئولان برگزار كننده مسابقه سرود ناهمگون را قطع و پس از آن سرود مناسب را در سالن پخش كردند. این در حالی است كه سرود كشور ها توسط اركستر فیلارمونیك لندن نواخته شده است و انتظار چنین اشتباهی نمی رفت.

متروهای لندن هم در روز نخست بسیار ناهماهنگ بودند و این نشان از نداشتن برنامه ریزی دقیق بود. در یكی از خطوط اصلی متروی لندن در حد فاصل مركز شهر تا ورزشگاه المپیك پارك در روز نخست مسابقات دو و میدانی به دلیل ازدحام جمعیت حركت مترو ها با تاخیر روبه رو شد.

مرگ دوچرخه سوار 30ساله به دلیل تصادف با اتوبوس ویژه مسابقات المپیك كه حامل خبرنگاران بود، یكی دیگر از اتفاقات نگران كننده المپیك 2012 بود. در این اتفاق دوچرخه سوار جوان جان خود را از دست داد.

این تصادف در نزدیكی دهكده المپیك واقع در شرق لندن روی داد و مرد دوچرخه سوار كه بشدت مجروح شده بود، درگذشت.

نیروهای پلیس و یك بالگرد امدادی به محل حادثه واقع در خیابان 'راك هولت' منطقه 'استراتفورد' اعزام شدند ولی نتوانستند دوچرخه سوار مجروح را نجات دهند.

این دوچرخه سوارازشهروندان عادی بوده و ارتباطی با تیم های دوچرخه سواری شركت كننده در بازیهای المپیك نداشته است.

خاموش شدن مشعل المپیك یكی دیگر از گاف های بزرگ این مسابقات بود كه حواشی زیادی را برای برگزار كنندگان لندنی به وجود آورد.

روز یكشنبه زمانی كه مسئولان برگزاری المپیك در حال جابجایی مشعل اصلی بازی‌ها درون ورزشگاه المپیك بودند، این مشعل خاموش شد و صبح روز دوشنبه ساعت 6 به وقت لندن (9:30 به وقت ایران) مشعل المپیك مجددا روشن شد.

مشعل اصلی بازی‌هاكه براساس سنت المپیك بایددرتمام طول برگزاری رقابت‌ها روشن بماند، ساعت 22 و 14 دقیقه یكشنبه به وقت لندن هنگام جابجایی خاموش شد.

باید تا آخر بازیها صبر كرد و شاید لیست بلندی از ضعف ها و گاف های انگلیسی ها در برگزاری این بازیها تهیه شود.

۱۳۹۱/۵/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...