نسخه چاپی

نفت از ۴۲ دلار گذشت

قیمت جهانی نفت در معاملات امروز افزایش یافت و هر بشكه نفت برنت دریای شمال در برابر ۴۲ دلار و ۱۰ سنت معامله شد.

به گزارش نما، تسنیم به نقل از رویترز، پس از کاهش حجم ذخایر نفت خام و تعداد سکوهای حفاری در آمریکا، قیمت نفت امروز افزایش یافت و رشد قیمت قابل توجه ثبت شده در پایان هفته گذشته را تداوم بخشید.

این در حالی است که اختلال در تولید نفت برخی کشورها و امیدواری ها به نشست دوحه درباره فریز نفتی نیز از دیگر عوامل تقویت قیمت ها بوده اند.

در حالی که تحلیلگران پیش بینی می کنند که تقاضای جهانی برای نفت ممکن است سرعت بگیرد و به کاهش شکاف بین عرضه و تقاضا منجر شود، قیمت ها امروز شاهد افزایش بیشتری بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا در معاملات اولیه امروز به بالای 40 دلار رسید، اما بعدا با اندکی تعدیل و البته رشد 19 سنتی نسبت به رقم پایانی روز جمعه به 39 دلار و 91 سنت رسید. قیمت نفت برنت نیز با 16 سنت افزایش به 42 دلار و 10 سنت رسید.

شرکت های انرژی آمریکا تعداد سکوهای حفاری نفت آمریکا را برای سومین هفته متوالی کاهش دادند و به پایین ترین رقم از نوامبر 2009 تاکنون رساندند. شرکت های حفاری در هفته منتهی به 8 آوریل، 8 سکوی نفتی را کاهش دادند و تعداد کل سکوها را به 354 مورد رساندند.

اختلال در تولید نفت در دریای شمال و غرب آفریقا و امیدواری ها به توافق بر سر فریز نفتی در نشست 17 آوریل موجب افزایش قیمت نفت برنت شده است.

تحلیلگران در موسسه برنستین انتظار دارند تقاضای جهانی برای نفت در فاصله سال های 2016 تا 2020 سالانه 1.4 درصد افزایش یابد، در حالی که این نرخ رشد در طی دهه گذشته 1.1 درصد بود. این در حالی است که بر اساس برآوردهای آژانس بین المللی انرژی، تقاضا برای نفت در طی 5 سال آینده 1.3 درصد افزایش خواهد یافت.

تحلیلگران برنستین گفتند: «ما انتظار داریم بازار نفت در پایان سال 2016 به توازن مجدد برسد.»

۱۳۹۵/۱/۲۳

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...