نسخه چاپی

حجت‌الاسلام ذوالنوري:

جریان انحرافی و فتنه در قم جایی ندارند

عکس خبري -جريان انحرافي و فتنه در قم جايي ندارند

كاندیدای انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: جریان انحرافی و فتنه در قم جایی ندارند. حرمت جامعه مدرسین باید محفوظ بماند، ممكن است مصوبه‌ای در جامعه مدرسین به نفع ما نباشد اما دلیل نمی‌شود كه ما دلگیر و طلبكار شویم.

حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری یکشنبه شب در جمع نمازگزاران مسجد حضرت امیرالمومنین(ع) خیابان شهید فاطمی قم با اشاره به اینکه مجلس شورای اسلامی در همه ابعاد زندگی مردم، دولت، قوه قضاییه و همه نهادها نقش جدی دارد، تاکید کرد: وظیفه نخست و اصلی مجلس، قانون‌گذاری و اصلاح قوانین است.

وی افزود: شأن دیگر مجلس این است که دولت با رای اعتماد مجلس تشکیل می‌شود و در این زمینه نیز مجلس نقش مهمی ایفا می‌کند.

جانشین سابق نمایندگی ولی فقیه در سپاه به نقش مجلس در برنامه ریزی بودجه اشاره کرد و گفت: مجلس به نوعی گلوگاه بودجه است و با تصمیم‌گیری‌های خود می‌تواند نقش مثبت یا منفی در زندگی مردم ایفا کند.

وی نظارت بر قوا را از دیگر وظایف مجلس برشمرد و تاکید کرد: ملت در انتخابات مجلس آزمون بزرگی را پیش رو دارند و قطعا در این آزمون نیز برگ دیگری بر تاریخ پر افتخار کشور افزوده می‌شود.

ذوالنوری هر برگ رای مردم را تیری به چشم دشمنان دانست و گفت: دشمنان به دنبال این هستند که مقبولیت نظام را زیر سئوال ببرند و اینگونه القا کنند که بین نظام و مردم فاصله وجود دارد، ولی مردم با حضور در پای صندوق‌های رای پاسخی کوبنده به دشمنان می‌دهند.

وی با اشاره به نقش خواص در جوامع گفت‌: در همه جوامع خواص اگر در فراز و نشیب‌ها به وظیفه خود درست عمل نکنند، نظام سیاسی دچار مشکل می‌شود ولی در جریان فتنه 88 با وجود اینکه خواص به وظیفه خود عمل نکردند، ولی کفایت و جامعیت رهبری در نظام اسلامی موجب جبران کم‌کاری‌ها و قصور خواص شد.

کاندیدای انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی رابطه مردم با رهبری در نظام اسلامی را از نوع رابطه اعتقادی و دینی دانست و خاطرنشان کرد: برخی خواص در فتنه درجا زدند، ولی مردم منتظر خواص نمانده و به حرکت پشت سر رهبری ادامه دادند.

وی یکی دیگر از عوامل عدم موفقیت فتنه را بصیرت و بینش مردم دانست و افزود: مردم ما در جریان فتنه دنباله‌رو خواص بی‌بصیرت نبودند و مانع از این شدند که کربلای دیگری تکرار شود و حسین دیگری به مسلخ برود.

ذوالنوری در خصوص ویژگی‌های یک نماینده اصلح تاکید کرد: ولایتمداری و همسو بودن با رهبری از جمله ویژگی‌های یک نماینده اصلح است.

وی افزود: ولایتمداری یعنی اینکه فرد، نظر رهبری را حتی اگر 180 درجه با نظرش مخالف بود پذیرفته و نظر خود را زیر پا بگذارد.

جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه تصریح کرد: اینکه رهبری فریاد «این عمار» علی(ع) را سر دهند ولی باز هم برخی خواص روی خط ‌الراس جغرافیایی حرکت کنند، با مسئله ولایتمداری سازگار نیست.

وی در پاسخ به سئوالی در خصوص عدم انتخاب وی از سوی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: اگر جامعه مدرسین به عرصه انتخابات وارد نمی‌شد ممکن بود که خناثان اینگونه القا کنند که بین جامعه مدرسین و مرجعیت مشکلی وجود دارد و جامعه مدرسین به این دلیل وارد انتخابات شد.

ذوالنوری با اشاره به انتخاب حجت‌الاسلام آشتیانی و لاریجانی از سوی جامعه مدرسین گفت: ریشه ولایت فقیه در مرجعیت است و آسیب به هر طرف آسیب به دیگری است.

وی با اشاره به اینکه حرمت جامعه مدرسین هم باید محفوظ بماند، گفت: ممکن است مصوبه‌ای در جامعه مدرسین به نفع ما نباشد اما دلیل نمی‌شود که ما دلگیر و طلبکار شویم.

جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه با اشاره به وضعیت حضور جریان انحرافی و فتنه در قم تاکید کرد: قم جای شیاطین نیست و جریان انحرافی و فتنه در قم جایی ندارند.

وی در خصوص مناظره وی با آقای لاریجانی گفت: این مناظره به پیشنهاد دانشجویان انجام شد و بنده از آن استقبال می‌کنم، انتخاب زمان، مکان و موضوع مناظره در اختیار آقای لاریجانی باشد و برگزاری چنین مناظره‌ای برای تنویر افکار عمومی مناسب است.

۱۳۹۰/۱۲/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...