نسخه چاپی

بازدید اوغلو از پایگاه تروریست‌های سوری

عکس خبري -بازديد اوغلو از پايگاه تروريست‌هاي سوري

یك روزنامه عراقی از بازدید وزیر خارجه تركیه از یك پایگاه نظامی آموزش تروریست‌های سوریه در سفر اخیرش به اربیل كردستان خبر داد.


به گزارش نما به نقل از فارس، روزنامه عراقی "بلادی الیوم" با اشاره به سفر اخیر "داود اوغلو" وزیر خارجه ترکیه به منطقه کردستان عراق بدون هماهنگی دولت مرکزی نوشت که داود اوغلو در کردستان، از یک پایگاه نظامی آموزش تروریست‌هایی که به سوریه اعزام می‌شوند، نیز بازدید کرده است.

این روزنامه نوشت: ترکیه با هماهنگی برخی طرف‌ها از جمله آمریکا، عربستان و قطر بدنبال تقسیم و تجزیه عراق است. در همین راستا نیز از گروهک‌های تروریستی که از سوی عربستان برای بی‌ثبات کردن عراق تغذیه می‌شوند، حمایت می‌کند و بر آموزش‌های آنها و جذب تروریست‌های جدید در اتاق‌های عملیاتی اطلاعاتی نظارت می‌کند و در این میان "طارق الهاشمی" معاون اول فراری رئیس‌جمهور عراق که در ترکیه به سر می‌برد نیز با آنها همکاری می کند.

منابع آگاه عراقی می‌گویند سفر وزیر خارجه ترکیه که در واقع مهندس روابط ترکی، اسرائیلی است به کردستان عراق و شهر کرکوک بخشی از توطئه علیه سوریه است. بویژه اینکه داود اوغلو در نزدیکی اربیل از یک پایگاه نظامی آموزش نیروهای اعزامی به سوریه بازدید کرد. این پایگاه در نزدیکی ایستگاه شنود اسرائیل در کردستان عراق واقع شده است.

این منابع افزودند: در دیدار وزیر خارجه ترکیه با "مسعود البارزانی" رئیس منطقه کردستان، میزان تاثیر کردستان عراق بر کردهای سوریه و سوق دادن آنها به مشارکت در حملات خشونت‌بار علیه نظام حاکم سوریه بررسی شد.

بر اساس این گزارش، در این دیدار همچنین نحوه مانع‌تراشی در روند تلاش‌های دولت عراق برای بازگرداندن نقش بغداد در منطقه و توسعه بخش اقتصادی و تجهیز ارتش و نیز نحوه به انزوا کشاندن عراق در منطقه عربی و باقی گذاشتن آن در دایره عدم ثبات و امنیت مرود بررسی قرار گرفت.

۱۳۹۱/۵/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...