نسخه چاپی

واكنش رئیس قوه‌قضائیه به اظهارات اخیر كری

رئیس قوه قضائیه در واكنش به اظهارات وزیر خارجه امریكا مبنی بر جنگ افروزی ایران در منطقه گفت: آیا آمریكا كه در یمن دست به جنایت می زند صلح طلب است یا ایرانی كه در منطقه با تروریست های داعش مبارزه می كند؟ جهان قضاوت كند.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری دانشجو، رئیس قوه قضائیه در واکنش به اظهارات وزیر خارجه امریکا مبنی بر جنگ افروزی ایران در منطقه گفت: آیا آمریکا که در یمن دست به جنایت می زند صلح طلب است یا ایرانی که در منطقه با تروریست های داعش مبارزه می کند؟ جهان قضاوت کند.



آیت الله صادق آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی سخنان اخیر وزیر خارجه آمریکا درباره ایران و برخی از کشورهای منطقه را نامربوط خواند و افزود: اگرچه مقام معظم رهبری پیش از بحث برجام در مواضع مختلفی درباره اهداف و نیات امریکا و مقاصد حقیقی آنها، اظهار تردید می‌کردند اما بر اساس مجموعه فکری که راجع به منافع ملی صورت گرفت بحث برجام با آن شرایط خاص مورد پذیرش واقع شد.



رئیس دستگاه قضا به ادعاهای اخیر وزیر خارجه امریکا در سفر به کشورهای منطقه اشاره کرد و گفت: ادعا شده است که جمهوری اسلامی ایران در منطقه جنگ افروزی می کند.



رئیس قوه قضائیه افزود: غرض از این سفر ملاحظه تاثیر برجام بر رفتار ایران در منطقه است و از طرف دیگر وزیر خارجه امریکا ادعا کرده که عربستان جزء پیشتازان صلح در منطقه و در یمن است.



وی گفت: انسان از این همه وارونه کردن حقایق در این کشورهای مدعی حقوق بشر تعجب می کند و گویا اینکه الفاظ، معانی خود را نزد آنها از دست داده است.



آیت الله آملی لاریجانی به جنایات عربستان در یک سال گذشته در یمن اشاره کرد و افزود: کشوری که این همه در یمن جنایت کرده، پیشتاز صلح است اما جمهوری اسلامی ایران جزء کسانی است که در منطقه جنگ افروزی می کند؟



رئیس دستگاه قضا تصریح کرد: همانطور که وزیر محترم خارجه ما، امریکایی ها را استیضاح کرده است واقعا باید پرسید این نفتی که داعش می فروشد دور از چشم شماست؟ درآمدی که حاصل می کند جز از طریق شماها نقل و انتقال می یابد؟ و این عتیقه هایی که به عنوان میراث فرهنگی سوریه و عراق به قیمت های فوق العاده گزاف در بازارهای شما به فروش می رسد از دید شما پنهان است؟



آیت الله آملی لاریجانی افزود: شما برای اینکه ایران را تحریم کنید تا به هیچ میزان درآمد نفتی دسترسی پیدا نکند نماینده ای به همه کشورها فرستادید و آنها را از معامله با ایران منع کردید ؛ در این شرایط شما قادر نیستید مسیر ارتزاق یک گروه تروریستی فوق العاده خطرناک را ببندید؟



رئیس قوه قضائیه گفت: واقعا کشورهای سلطه گر چه فکر می کنند؟ اگر چه امپراطوری رسانه ای غرب در وارونه جلوه دادن حقایق در دنیا خیلی موثر بوده است اما اینطور هم نیست که فکر دنیا تابع این حرف‌ها باشد.

۱۳۹۵/۱/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...