نسخه چاپی

لبنیات گران می‎شود؟

دبیر انجمن صنفی صنایع لبنی با بیان اینكه شرایط بازار تعیین كننده افزایش قیمت محصولات لبنی است، گفت: با توجه به تورم و شرایط بازار نمی‌توان انتظار بیش از 5 درصد برای افزایش قیمت محصولات لبنی را داشت.

به گزارش نما به نقل از فارس، در مورد وضعیت بازار لبنیات و افزایش قیمت محصولات لبنی در سال جاری گفت: بازار لبنیات راکد است و از چنین بازاری نمی‌توان انتظار افزایش قیمت آن چنانی داشت.

وی در پاسخ به این سؤال که امروز سهام اغلب شرکت‌های لبنیات نوسان مثبت داشته آیا این موضوع به دلیل پیش‌بینی برای افزایش قیمت لبنیات است، گفت: از وضعیت شاخص‌های بورس اطلاعی ندارم، اما شاید دلیل نوسان مثبت در بورس در نتیجه مباحث مطرح شده با توجه به ظرفیت صادرات یک میلیارد دلاری بازارهای روسیه روسیه باشد.

دبیر انجمن صنفی صنایع لبنی تصریح کرد: افزایش قیمت لبنیات به تغییرات نرخ کالا و خدمات دولت، دستمزد بستگی دارد و نمی‌توان در مورد افزایش قیمت محصولات لبنی در سال جاری قطعی نظر دارد.

وی افزود: با توجه به تورم و شرایط بازار در صورتی که افزایش قیمتی برای محصولات لبنی لحاظ شود نمی‌توان انتظار داشت که این افزایش بیش از 4 تا 5 درصد باشد.

باکری بیان داشت: البته در نهایت هم شرایط بازار تعیین کننده اجرایی شدن آن افزایش قیمت است و ممکن است، کشش بازار اجازه افزایش قیمت لبنیات را ندهد.

وی با بیان اینکه فرهنگ‌سازی در افزایش مصرف شیر و لبنیات مؤثر است، گفت: قدرت خرید مردم پایین است، بنابراین نمی‌توان انتظار افزایش مصرف را داشت.

دبیر انجمن صنفی صنایع لبنی در مورد وضعیت صادرات محصولات لبنی به روسیه تصریح کرد: در اسفند ماه سال گذشته یک محموله پنیر سخت به روسیه صادر شد و قرار است تا پایان فروردین محموله‌ای دیگر از این محصول صادر شود.

وی با بیان اینکه یکی از چالش‌های بزرگ صادرات مواد لبنی به روسیه قیمت پایین این محصولات در روسیه نسبت به قیمت تمام شده محصولات ایرانی است، گفت: گاهی اوقات صادرات و حضور در بازارهای مختلف مهمتر از سود است و حتی اگر حضور در بازار با ضرر و زیان همراه باشد، باید در آن بازار حضور یافت.

باکری در مورد قیمت خرید شیرخام در سال جاری و اینکه آیا صنایع لبنی افزایش قیمتی اعمال می‌کنند، گفت: شیرخام در کشور با 15 درصد مازاد تولید مواجه است و در هیچ بازاری امکان افزایش قیمت محصولی در شرایطی که با مازاد مواجه هستیم، وجود ندارد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا صنایع لبنی همچنان در مقابل افزایش قیمت لبنیات مقاومت می‌کنند، تصریح کرد: قیمت خرید شیر خام به عرضه و تقاضا بستگی دارد، بنابراین مادامی که که تولید بیش از تقاضا باشد، نمی‌توان انتظار افزایش قیمت داشت.

باکری تصریح کرد: به عقیده من برای افزایش مصرف مسئولان کشور باید برنامه‌هایی برای تحریک و رشد تقاضا داشته باشند.

۱۳۹۵/۱/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...