نسخه چاپی

كودكان پناهجو در آلمان مفقود شده‌اند

رسانه‌های آلمانی از ناپدید شدن هزاران پناهجوی كم سن و سال از افغانستان، سوریه، اریتره، مغرب و الجزایر در این كشور خبر دادند.

به گزارش نما به نقل از العالم، با وجود اظهارات سابق وزارت امور خانواده آلمان در مخالفت با خبر ناپدید شدن پناهجویان کم سن و سال، گزارش‌های اخیر ناقوس خطر را در این کشور به صدا درآورد.

سایت دویچه وله آلمان روز دوشنبه تأکید کرد که بر اساس گزارش‌های مطبوعاتی، ۵ هزار و ۸۳۵ کودک در سال ۲۰۱۵ در آلمان ناپدید شدند. این گزارش‌ها در واکنش به آمار و ارقام قبلی وزارت کشور آلمان، منتشر شده است.

وزارت امور خانواده در آلمان در فوریه گذشته ( بهمن ۱۳۹۳) ادعا کرده بود، مدرکی وجود ندارد که ثابت کند، هزاران پناهجوی کم سن و سال در این کشور ناپدید شده‌اند. این وزارتخانه همچنین اعلام کرده بود که احتمالا اشتباهی در تکرار آمار و ارقام، هنگام ثبت پناهجویان صورت گرفته است.

این درحالی است که بر اساس اخبار رسانه‌های آلمانی، شمار قابل توجهی از پناهجویان کم سن و سال به تنهایی به آلمان رسیده‌اند و هنوز مشخص نیست که چه کسی ناپدید شدن آنان را گزارش کرده‌ است.

گزارش‌های رسانه‌‌ای حاکی است که از مجموع ۸ هزار و شش پناهجوی کم سن و سال در این کشور، فقط ۲ هزار و ۱۷۱ کودک ثبت شده‌اند. بیشتر این پناهجویان کم سن و سال از افغانستان، سوریه، اریتره، مغرب و الجزایر به آلمان آمده بودند.

این وزارتخانه تأکید کرد که از میان این پناهجویان کم سن و سال مفقود شده، ۵۵۵ نفر کودک هستند. بر اساس قانون آلمان، افراد زیر ۱۴ سال کودک به شمار می‌آیند. این وزارتخانه دلیل ناپدید شدن پناهجویان کم سن و سال را اعلام نکرد.

لویزه امتسبرگ، سیاستمدار حزب سبز آلمان با اشاره به این آمار هولناک، درخصوص بی توجهی دولت آلمان به خطر سوء استفاده از این کودکان ابراز نگرانی کرد.

۱۳۹۵/۱/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...