نسخه چاپی

سیاره نهم برای نابودی زمین نیست

دانشمندان ناسا اعلام كردند سیاره نهم نمی‌تواند برای زمین خطری داشته باشد.

به گزارش نما ستاره‌شناسان می‌گویند مشخصه‌های سیاره نهم در منظومه شمسی را یافته‌اند. در اوایل سال میلادی پژوهشگران مؤسسه فناوری کالیفرنیا اعلام کردند که سیاره‌ای بزرگ در حاشیه سرد منظومه شمسی و آن سوی پلوتو وجود دارد.

تا به حال چنین سیاره‌ای مشاهده نشده بود اما پژوهشگران از عظیم‌ترین تلسکوپ‌ها برای یافتن سیاره استفاده کرده‌اند.

کریستف موردایسنی محقق این پروژه می‌گوید: با شبیه‌سازی کامپیوتری و استفاده از مدل تکامل سیاره‌ای، محاسبه کرده‌ایم که شعاع درخشندگی این سیاره ممکن است از زمان شکل‌گیری منظومه شمسی در 6/4 میلیارد سال پیش متحول شده باشد.

وی افزود: نور سیاره نهم ضعیف‌تر از آن است که اخترشناسان براحتی آن را پیدا کنند. به خصوص اگر این سیاره در دورترین نقطه از مدار خود به دور خورشید باشد.

الکساندر موستیل از رصدخانه سوئد می‌گوید: سیاره نهم می‌تواند بیرون منظومه شمسی و در اطراف یک ستاره مجاور شکل گرفته باشد اما بعداً خورشید آن را به داخل منظومه شمسی کشانده است.

به تازگی ویدئویی در فضای مجازی از سیاره نهم منتشر شده که برخی براساس مشاهده‌ای گفته بودند در این ماه سیاره نهم زمین ما را نابود خواهد کرد. اما ستاره‌شناسان «کنستانتین باتیگن» و «مایک براون» از مؤسسه فناوری کالیفرنیا اعلام کردند که سیاره نهم هیچ خطری برای زمینیان نخواهد داشت.

۱۳۹۵/۱/۲۴

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...