نسخه چاپی

8 ایرانی زندانی در قطر آزاد شدند

8 نفر از صیادان ایرانی از مناطق حاشیه خلیج فارس كه به علت ورود و صید غیرمجاز در آب‌های قطر بازداشت شده بودند، آزاد شدند.


به گزارش نما به نقل از روابط عمومی سفارت جمهوری اسلامی ایران در قطر، عبدالله سهرابی سفیر کشورمان در این ارتباط اعلام کرد که با پیگیری‌ها و استمرار ملاقات‌ها با مقامات امنیتی و قضایی کشور قطر 8 نفر از صیادان ایرانی آزاد شدند.

این صیادان از اهالی شهرستان بندر لنگه استان هرمزگان بودند که به دلیل ورود و صید غیر مجاز در تاریخ 25 اردیبهشت سال‌جاری در آب‌های قطر دستگیر و زندانی شده بودند و پس از رسیدگی به پرونده حقوقی که در مراجع قضایی دنبال شد، به میهن اسلامی بازگشتند.

سفیر کشورمان اضافه کرد که این 8 نفر روز چهارشنبه مورخ 11/5/91 با یک فروند لنج ماهیگیری دوحه را به مقصد بندر لنگه ترک کردند.

وی تأکید کرد که با مساعدت مقامات قضایی و امنیتی دولت قطر و تلاش‌های بخش کنسولی سفارت از ابتدای سال جاری 25 نفر از ایرانیان زندانی در قطر آزاد شده و به کشور و آغوش خانواده ها بازگشتند.

سهرابی در پایان ضمن تشکر از مقامات استانی و انتظامی و امنیتی استان‌های حاشیه جنوب خلیج فارس درخواست کرد تا تدابیر لازم جهت حفظ و مراقبت از جان و اموال ایرانیان عزیز و اتخاذ شرایط ویژه برای صیادان عزیز را به عمل آورند.

۱۳۹۱/۵/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...