نسخه چاپی

«قلاده‌های طلا» فردا به بازار می‌آید

عکس خبري -«قلاده‌هاي طلا» فردا به بازار مي‌آيد

كارگردان «قلاده‌های طلا» با اشاره به قاچاق فیلمش در اكران باشگاهی گفت: فیلم در اكران‌های باشگاهی قاچاق شده است كه در حال پیگیری هستیم و نسخه اصلی فیلم فردا به بازار خواهد آمد.

«ابوالقاسم طالبی» کارگردان فیلم سینمایی «قلاده‌های طلا» در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی فارس درباره قاچاق فیلمش توضیح داد: قاچاق فیلم ما ظاهرا در یکی از اکران‌های باشگاهی اتفاق افتاده است. کدی که الان در دست داریم، کدی است که در اکران باشگاهی است ما شکایت کردیم در حال پیگیری هستیم. به هر حال خرید، فروش و دانلود فیلم قاچاق «قلاده‌های طلا» از لحاظ شرعی و قانونی اشکال دارد، دوشنبه (فردا) اورجینال فیلم به بازار عرضه می‌شود.

وی در ادامه گفت: به نظرم دوستان ما در ارایه نسخه ‌DVD تعلل کردند‌. باید ابتدای ماه رمضان فیلم به بازار عرضه می‌شد. همان زمان که اکران تهران تمام شد و اکران شهرستان‌ها هم به اتمام رسید باید فیلم در شبکه نمایش خانگی ارایه می‌شد اما دوستان سرگرم کارهای دیگر شدند و دشمنان هم کار خودشان را انجام دادند. انشاءالله همانطور که در اکران عمومی فیلم موفق نشدند، در این کار نیز موفق نمی‌شوند و ‌مانند فروش خوب 3.5 میلیاردی که در تهران و شهرستان‌ها داشت، نسخه ویدئویی هم فروش قابل توجهی خواهد داشت.



* فریب مخاطب جزء اصول حرفه‌ای شده است



کارگردان «نغمه» و «دست‌های خالی» درباره افشاگری شمقدری نسبت به سرمایه‌گذاری «قلاده‌های طلا» که دوباره و پس از طرح این مطلب در فروردین‌ماه مطرح شده است، گفت: من به شخصه ندیدم اما گویا ‌یکی از روزنامه‌ها تیتر زده و چند سایت هم به آن اشاره کردند، متاسفانه تعداد بازدیدکننده برای برخی از خبرگزاری‌ها و ایضا تیراژ برای برخی از روزنامه‌ها از هر اصل اخلاقی مهم‌تر شده است. متاسفانه فریب مخاطب جزء اصول حرفه‌ای شده است و با یک تیتر قصد دارند مخاطب را فریب دهند و بالاخره ‌استفاده از کلمه «افشاگری» ‌که عموما از رازهای نهفته حکایت می‌کند، برای تشتنگان تعداد مخاطب کلمه خوبی است. این کلمه این قدر جذابیت ایجاد کرده تا مطلب بیان شده چند ماه پیش اینجانب در برنامه هفت و تکرار امروز آن توسط آقای شمقدری برای آن‌ها گویی ‌افشاگری محسوب می‌شود‌.

وی در ادامه توضیح داد: همان‌طور که چند ماه پیش در برنامه تلویزیونی هفت گفتم و بسیاری هم برنامه را دیدند و در حال حاضر هم در اینترنت قابل دسترسی است. ماجرا این گونه است، من زمانی که سناریو را می‌نوشتم آقای شمقدری ابراز داشتند طرح من را بخوانند. من طرحی مفصل شبیه به سناریو داشتم، به ایشان ارایه دادم و آقای شمقدری گفتند من به تولید فیلم کمک می‌کنم ‌و گفتند یک نامه می‌دهم برای تولید فیلم به فارابی مراجعه کنید. بنده که اساسا مدیریت فارابی را قبول ندارم و ساختن فیلم در این مدیریت ناتوان را به نوعی تایید اشتباهات‌شان می‌دانستم به فارابی مراجعه نکردم. آقای شمقدری اصرار داشتند اما من موافقت نکردم. وقتی دیدم از سوی آقای شمقدری کمکی صورت نگرفت، چند بار هم به ایشان گفتم اما ایشان معتقد بودند که کار باید در فارابی ساخته شود و گفتند سناریو را به گونه‌ای دیگر آماده کن و به فارابی ارایه بده که من نپذیرفتم. در نهایت ما به روایت فتح مراجعه کردیم و آن‌ها هم با طرحی که ارایه دادیم موافقت کردند و پای کار ایستادند.



مخالف فروش 33 درصد از سهم فیلم بودم



طالبی در ادامه توضیح داد: فیلم ساخته شد و تدوین هم تمام شد اما روایت فتح اعلام کرد که با کمبود نقدینگی مواجه شده است. پیش بینی روایت فتح یک میلیارد و ششصد میلیون تومان بود اما هزینه فیلم نزدیک به دومیلیارد بود و برخی از دستمزدها را نپرداخته بودند. من پیشنهاد دادم رایت فیلم را بفروشیم. به آقای شمقدری گفتیم به موسسه رسانه‌های تصویری رایت فیلم را بفروشیم. آقای عباسیان و آقای شمقدری فیلم تدوین شده را دیدند و احساس کردند کار قابل دفاعی است که در کارنامه آن‌ها می‌تواند شاخص مثبتی باشد، بنابراین اعلام کردند ما رایت فیلم را نمی‌خریم و شراکت می‌کنیم.

وی در ادامه گفت: من مخالف این کار بودم، اما تهیه‌کننده به پول نیاز داشت. از سوی دیگر آقای خزاعی دبیر جشنواره بود و موسسه رسانه‌ها حمایت مالی جشنواره را برعهده داشت ایشان نتوانست روی حرف آقای عباسیان و آقای شمقدری ‌حرف بزند و در نهایت 33 درصد از فیلم به پیشنهاد آقای خزاعی از روایت فتح به موسسه رسانه‌های تصویری فروخته شد. من گفتم حالا که 33 درصد از فیلم ساخته شده را بدون ریسک صاحب شدید، اعلام مالکیت نکنید تا فیلم اکران شود، بعد اعلام مالکیت کنید. زیرا شاید این احساس غلط به وجود آید که شما (دولت) پیشنهاد ساخت فیلم را به من داده‌اید؛ همان مطلبی که عده‌ای به طور مرتب از آن یاد می‌کردند. مدیرعامل موسسه رسانه‌های تصویری هم قبول کرد و انصافا سر حرف‌شان ایستادند تا من خودم در برنامه تلویزیونی هفت این مطلب را گفتم. حالا هم جدیدا گویا آقای شمقدری مطلب من را تکرار کردند.

وی در خاتمه افزود: نمی‌دانم چگونه این حرف برای برخی جدید بوده است، یا برنامه هفت را نمی‌دیدند یا وقایع سینما را دنبال نمی‌کردند یا یک شیطنت در آن است. این حرف جدید و تازه‌ای نیست و از ابتدا هم گفتیم روایت فتح تهیه‌کننده فیلم بوده است و فیلم برای همدلی ملی ساخته شده و پول ساختش را از bbc ,voa نگرفتیم و سرمان را بالا نگه‌ می‌داریم و موسسه رسانه‌های تصویری به جای اینکه حق کپی رایت فیلم را خریداری کند، شریک 33 درصد از فیلم شده است. اساسا ما فیلم را ‌برای وحدت ملی ساختیم نه برای خوشامد برخی از افراد!

۱۳۹۱/۵/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...