نسخه چاپی

سفرهای متقابل روحانی و نوازشریف روابط دو كشور را استحكام بخشید

سفیر پاكستان در ایران گفت: سفر رئیس جمهور ایران و نخست وزیر پاكستان كه به صورت متقابل صورت گرفت، پایه های روابط دو كشور را مستحكم‌تر از گذشته كرد و امیدواریم در آینده نزدیك شاهد ثمرات این دیدارها باشیم.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، نورمحمد جادمانی، سفیر پاکستان در مراسم روز ملی این کشور که عصر امروز (سه شنبه) در هتل استقلال با حضور حسن قشقاوی معاون پارلمانی، کنسولی و امور ایرانیان وزیر امور خارجه، عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور و جمعی از مسئولان داخلی و خارجی برگزار شد، حضور یافت.

جادمانی با تبریک روز ملی کشورش گفت: امسال 76 امین سالگرد قطعنامه پاکستان را جشن می گیریم. قطعنامه ای که در 23 مارس سال 1940 تحت رهبری الهام بخش محمد علی جناح به تصویب رسید، این قطعنامه تحول شگرفی را در تاریخ کشور پاکستان رقم زد و رویای مسلمانان جنوب آسیا را با استقلال کشور پاکستان به رغم چالش ها و مخالفت های بیشمار تحقق بخشید.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی پاکستان و ایران از روابط بسیار نزدیک و صمیمانه ای برخودارند. موقعیت جغرافیایی این دو کشور و عناصر قدرتمندی که در هویت کشورهای ما وجود دارد همچون عناصر مذهبی، فرهنگی و زبان پیوند مستحکم و جاویدانی را میان ما برقرار ساخته است.

سفیر پاکستان در ایران تأکید کرد: این روابط طی سفر مهم ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران به کشور پاکستان و همچنین دو سفر پیش تر محمد نواز شریف نخست وزیر پاکستان به ایران بیش از پیش استحکام یافته و امید است تا در آینده ای نزدیک شاهد ثمره های نتیجه بخش این دیدارها باشیم.

۱۳۹۵/۱/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...