نسخه چاپی

انصارالله: یمن به توافق سیاسی واضح نیاز دارد

رئیس هیئت مذاكره كننده انصارالله یمن ضمن تأكید بر اینكه این كشور نیاز به یك توافق سیاسی واضح دارد، گفت: پرونده بازداشت شدگان در یمن در حال حل و فصل است.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: محمد عبدالسلام، رئیس هیئت مذاکره کننده انصارالله یمن در گفتگو با روزنامه "الشرق الاوسط" بر تمایل انصارالله به ادامه آتش‌بس و عدم نقض آن تأکید کرد و گفت: نقض آتش‌بس بر روند تفاهمات و مذاکرات سیاسی که قرار است در کویت برگزار شود تأثیر می‌گذارد برای همین امیدواریم که نقضی صورت نگیرد. ما امروز شاهد آرامش بیشتری نسبت به دیروز بودیم.

وی " تجار جنگ‌ها" را به تلاش برای ناکام گذاشتن آتش‌بس متهم کرد و گفت: تجار جنگ‌ها که از صلح و ثبات در یمن خوشحال نیستند برای ایجاد تنش تلاش می‌کنند چراکه این مسئله بر منافع آن‌ها تأثیر می‌گذارد.

عبدالسلام از توافق‌نامه‌های امضا شده در منطقه "ظهران" در مرز عربستان با یمن پرده برداشت و گفت: این توافق‌نامه‌ها درباره توقف دائم درگیری‌ها میان نمایندگان جبهه‌های نظامی و شخصیت‌های اجتماعی مشترک و نظارت بر هرگونه اقدام نظامی و بازکردن راه‌ها و گذرگاه‌ها بود تا کمیته‌های محلی دیدارهای خود را در هر استان انجام داده و اعتماد میان همگان حکمفرما شود.

وی گفت: تیم ناظر بر آتش‌بس که از سوی سازمان ملل تشکیل شد باید بر روند عملکرد کمیته‌ها نظارت داشته باشد.

عبدالسلام گفت: ما توافق برای توقف درگیری‌ها را گام مهمی در مسیر آتش‌بس فراگیر و مقدمه اصلی برای مذاکرات کویت می‌دانیم. توقف درگیری‌ها گام درستی است که باید پیش از هرگونه مذاکرات سیاسی تحقق یابد تا مردم یمن به جدیت مذاکرات اعتماد داشته و از آن حمایت کامل به عمل آورند.

وی درباره پرونده اسرا و بازداشت شدگان گفت: پرونده بازداشت شدگان از جمله محمود الصبیحی، وزیر دفاع (دولت مستعفی یمن) و فیصل رجب و برادر عبدربه منصورهادی، رئیس‌جمهور مستعفی یمن در حال حل و فصل است.

عبدالسلام بر موافقت انصارالله با اجرای قطعنامه‌های شورای امنیت درباره یمن تأکید کرد و گفت: اوضاع سیاسی و امنیتی در یمن بیش از هر زمان دیگری چه از نظر گسترش سلاح و چه از نظر عدم سیطره حکومت بر اوضاع در بسیاری از مناطق جنوبی یمن، پیچیده به نظر می‌رسد. یمن نیاز به یک توافق سیاسی واضح دارد برای همین ما نیز مثل دیگران وجود سلاح خارج از نهادهای دولت را درست نمی‌دانیم.

۱۳۹۵/۱/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...