نسخه چاپی

اختصاصی نما

ضرورت تقویت روح مقاومت ملی

عکس خبري -ضرورت تقويت روح مقاومت ملي

آمریكایی‌ها از یك سو در قالب سفر هیئت‌های اروپایی، به ویژه انگلیسی به تهران به نوعی ارزیابی از وضعیت و موقعیت ایران را در دستور كار دارند تا آن را در طراحی چگونگی ادامه بازی برجام برای آینده به كار ببندند و از سوی دیگر، زمزمه‌هایی برای محكومیت و منزوی‌سازی جمهوری اسلامی در جهان اسلام به گوش می‌رسد

از مختصات تحولات سیاسی، تازگی و ارتباط وثیق آنها با یکدیگر است. دقیقاً فهم و ادراک این موضوع است که میزان گمانه‌زنی‌های مختلف را به امر واقع دور و نزدیک می‌کند. بی‌تردید، امروز تحولات سیاسی در داخل کشور ما، به ویژه برجام و روابط اقتصادی به تحولات منطقه‌ای و حتی صحنه‌آرایی نظام سلطه با محوریت مثلث آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی پیوند خورده و از هم تأثیر و تأثر می‌پذیرند. راهبرد کلان آمریکایی‌ها تعامل فرسایشی از جنس براندازی و به تسلیم کشاندن جمهوری اسلامی ایران است؛ زیرا آنها می‌دانند که ایران به برکت انقلاب اسلامی از ظرفیت‌ها و مزیت‌های کلیدی برخوردار شده است و به واسطه آن بزرگ‌ترین چالش آمریکا محسوب می‌شود که به‌تازگی، مسئولان آمریکایی بار دیگر به این مسئله اذعان کرده‌اند.
با این نگاه باید به مسائلی که در حال حاضر با آنها درگیر هستیم، به گونه‌ای دیگر نظر کنیم. آمریکایی‌ها از یک سو در قالب سفر هیئت‌های اروپایی، به ویژه انگلیسی به تهران به نوعی ارزیابی از وضعیت و موقعیت ایران را در دستور کار دارند تا آن را در طراحی چگونگی ادامه بازی برجام برای آینده به کار ببندند و از سوی دیگر، زمزمه‌هایی برای محکومیت و منزوی‌سازی جمهوری اسلامی در جهان اسلام به گوش می‌رسد و در عین حال نشان صلح به سلمان سعودی اعطا می‌شود. بر اساس این طراحی بازی‌های جدید در یمن، عراق و سوریه نیز در بسته و پازل تحدید جمهوری اسلامی ایران به سرکردگی آمریکا صورت می‌گیرد.
در چنین شرایطی که با توجه به توافق هسته‌ای، برخی‌ها چشم به کشورهای غربی دوخته‌اند و راه برون‌رفت از مشکلات را در بیرون جست‌وجو می‌کنند، ضروری است روح مقاومت ملی در داخل و در ابعاد مختلف، به ویژه اقتصادی و فرهنگی تقویت شود و با همدلی و همزبانی به مسئولان کمک کنیم تا مطابق اسناد بالادستی رو به جلو حرکت کنند و در حوزه سیاست خارجی هم قدمی از داشته‌ها و برگ‌های برنده منطقه‌ای و جهانی خود عقب ننشینیم که با زحمت گزاف و تقدیم جان عزیزانی از بهترین فرزندان این ملت به دست آمده است.

۱۳۹۵/۱/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...