نسخه چاپی

واردات خودروی لوكس نصف شد

واردات خودرو در ‌سال ٩٤ تقریبا به نصف رسید و معادل ٤٣‌درصد كاهش داشت.

به گزارش نما به نقل از شهروند: واردات خودرو در ‌سال ٩٤ تقریبا به نصف رسید و معادل ٤٣‌درصد کاهش داشت.

ولی‌اله افخمی‌راد رئیس سازمان توسعه تجارت با اعلام این خبر گفت: در ‌سال‌جاری نیز مقررات ‌سال گذشته واردات خودرو اعمال می‌شود و هیچ تغییری در تعرفه واردات خودرو و مصادیق آن به وجود نیامده و امسال نیز همچنان واردات خودروهای بالای ٢٥٠٠سی‌سی یا در اصطلاح لوکش، ممنوع است.

رئیس سازمان توسعه تجارت در پاسخ به این‌که طی چند روز گذشته خبری از مجلس منتشر شد که طی آن افزایش تعرفه ‌سال ٩٥ را مصوب نکرد، با بی‌اطلاعی از این موضوع اعلام کرد: احتمالا مسأله چیز دیگری بوده است، چراکه این تعرفه‌ها اقدامی در چارچوب قانون است. او همچنین به کاهش طبقات تعرفه‌ای اشاره کرد و گفت: کاهش طبقات تعرفه‌ای درکشور از ١٥ طبقه به ٨ طبقه پله‌ای برای حرکت به سمت پیوستن به سازمان تجارت جهانی است و به‌طور میانگین تعرفه واردات به کشور ٠,٦٥درصد کاهش پیدا کرده که بالاترین رقم ٥٥‌درصد و کمترین آن ٥‌درصد است.

او همچنین با اشاره به گلایه به تغییرات مکرر قوانین صادراتی گفت: برخی صادرکنندگان از ممنوعیت‌های یک‌شبه برای صادرات برخی کالاها گلایه داشته و معتقدند این‌گونه مسائل سبب از دست رفتن بازارهای خارجی می‌شود که البته این امر مسأله درستی است و ثبات قوانین یکی از ضرورت‌های بازارهای صادراتی است و ما هم در سازمان توسعه تجارت تأکید کرده‌‌ایم که تا حد ممکن از صدور بخشنامه‌های متعدد پرهیز شود و درهمین راستا جلوی صدور بخشنامه‌های مکرر را می‌گیریم. او اضافه کرد: تجارت و صادرات امری زمانبر است و بخشنامه‌های مکرر ثبات در اقتصاد کشور را به هم می‌ریزد و صادر‌کننده و طرف خارجی نمی‌تواند برنامه‌ریزی مشخصی داشته باشد.

۱۳۹۵/۱/۲۵

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...