نسخه چاپی

رهبر معظم انقلاب در جمع شعرا تاكيد كردند:

این حادثه ملی نباید از نظر شاعر متعهد دور بماند

عکس خبري -اين حادثه ملي نبايد از نظر شاعر متعهد دور بماند

این حادثه ملی نباید از نظر شاعر متعهد دور بماند، چرا كه در مصاف حق و باطل نمی شود بدون موضع باقی ماند.

به گزارش نما، همزمان با سالروز ولادت كريم اهل بيت امام حسن مجتبي (ع)، رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار تعدادي از استادان زبان و ادب فارسي و شاعران جوان با اشاره به اينكه كاروان شعر در كشور با سرعت، دقت و جهت گيري درست به پيش مي رود خاطرنشان كردند: با استمرار اين حركت، كشورِ عزيزِ ايران بار ديگر هديه اي ارزشمند به تمدن و فرهنگ جهاني و خصوصاً اين منطقه، اهدا خواهد كرد.
حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: شعر علاوه بر اينكه ظرفي براي بيان احساس شاعرانه است بايد در خدمت ارزشها باشد و شاعر در عمل به وظيفه و مسئوليت خود، اين نعمت بزرگ الهي را در خدمت به دين، اخلاق، انقلاب و معرفت افزايي قرار دهد.
ايشان مضمون آفريني و در پي آن، جوششهاي ذوقي را در اين زمينه ضروري دانستند و تصريح كردند: شعر مي تواند به "معرفت ديني و اخلاق مردم" و "حركت انقلابي ملت" خدمت كند و اين كار حتي با يك يا دو بيت شعر انقلابي،‌اخلاقي و معرفتي در يك غزل محقق مي شود و تأثير مي گذارد.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به اهميت سه ركن "لفظ مناسب"، "مضمون سازي و مضمون يابي" و "احساسات لطيف شاعرانه" افزودند: قالب شعر نمي تواند نسبت به مسائل موجود كشور بي تفاوت باشد يا از آن صرف نظر كند.
رهبر انقلاب اسلامي ظلم بزرگ هسته اي در حق ايران و ترور دانشمندان را نمونه اي از واقعيات و مسائل موجود كشور برشمردند و تصريح كردند: جبهه استكبار با همه قدرتِ تبليغاتي و تشكيلاتِ سياسي خود و با خباثت تمام در مقابل ملت ايران ايستاده است و ملت ما هم مقاومت مي كند و اين حادثه ملي نبايد از نظر شاعر متعهد دور بماند، چرا كه در مصاف حق و باطل نمي شود بدون موضع باقي ماند.
رهبر انقلاب اسلامي با يادآوري بي تفاوتي برخي مدعيان ميهن دوستي نسبت به مسائل جنگ تحميلي و اشغالگري دشمن خاطرنشان كردند: همين افراد، پوچ گرايي، اهمال گرايي و بي تعهدي به دين، اخلاق و مسائل اساسي كشور و انقلاب را تبليغ مي كنند در حالي كه هيچ واكنشي درباره تعهد به بيگانه و دشمن از خود نشان نمي دهند.
حضرت آيت الله خامنه اي در پايان توصيه كردند: كسانيكه در جبهه حق و معنويت، سرمايه هنري خود را خرج مي كنند، دائم مراقب خود باشند و در مسير حق استقامت به خرج دهند.
در ابتداي اين ديدار تعدادي از شاعران، سروده هاي خود را با مضامين ديني، انقلابي، اجتماعي آييني و بيداري اسلامي قرائت كردند.

۱۳۹۱/۵/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...