نسخه چاپی

بزرگترین مركز مغز و اعصاب جهان در ایران

بیمارستان مغز و اعصاب ایران پس از تجهیز شدن تا پایان سال1395 آماده راه‌اندازی در پایتخت می‌شود.

به گزارش نما به نقل از ایلنا، در حال حاضر بزرگترین مرکز جهانی مغز و اعصاب در هانوفر به ریاست پرفسور سمیعی است. اما مرکزی که در تهران راه اندازی می‌شود با نمای فیزیکی شبیه به مغز انسان، مساحتی سه برابر مرکز هانوفر دارد و پیش بینی می‌شود با وجود 15 اتاق عمل و تجهیزات نوین جهانی که تا به حال استفاده نشده‌اند، متخصصان بزرگی در سراسر دنیا به همکاری با این مرکز بپردازند و عمل های بزرگ جراحی در مرکز مغز و اعصاب ایران انجام شود.

قرار است 60 نفر از متخصصین داخلی کشور که به آلمان بورسیه شده اند به عنوان پروفسور در داخل کشور و مرکز مغز و اعصاب ایران فعالیت کنند. همچنین 8 مرکز به عنوان توابع مرکز تهران راه اندازی خواهد شد که تا کنون مرکز کرمان راه اندازی شده است و مرکز شیراز نیز به زودی راه اندازی خواهد شد.

مرکز مغز و اعصاب ایران یک موسسه خیریه خواهد بود و شخص یا سازمانی در آن ذی نفع نیست، قابل ذکر است که خیریه شدن این مرکز یکی از شروط پروفسور سمیعی بوده است.

پنجمین سمپوزیوم جهانی جراحان مغز و اعصاب از 29 فرودین تا 3 اردیبهشت در محل هتل اسپیناس پالاس خلیج فارس برگزار می شود. این کنگره سال گذشته در شهر رم ایتالیا برگزار شد.

پنجمین سمپوزیوم جهانی مغز و اعصاب از 29 فروردین تا 3 اردیبهشت توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در تهران برگزار می‌شود.

۱۳۹۵/۱/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...