نسخه چاپی

تاكید مردم سوریه بر حمایت از حاكمیت ملی

رییس مركز پژوهش های راهبردی وزارت اطلاع رسانی سوریه گفت، حضور مردمی آشكار در انتخابات پارلمانی امروز نشانه اصرار آنان بر اثبات حاكمیت ملی كشورشان است.

به گزارش نما ، ملاذ مقداد در گفت و گو با العالم گفت: امروز مردم آمدند بگویند اولویتشان در انتخابات، در هم کوبیدن تروریسم و احیای امنیت است.

وی ادامه داد، از ساعت 7 صبح به وقت دمشق حضور مردم، نمایندگان و طرف های ذی ربط در انتخابات آشکار بود، و برخی از مراکز شاهد حضور گسترده اقشار مختلف به ویژه جوانان سوری بود.

مقداد تصریح کرد، شهرک دانشگاهی، میدان امویین کتابخانه ملی اسد و دیگر مراکز شاهد صف های طولانی مردم بود.

وی خاطر نشان کرد: این مساله نشانه دو مولفه است، جدیت نامزدهای انتخابات در زمینه ورود به این تجربه و بسیج مردم و همچنین نقش عظیم اطلاع رسانی، البته همه می دانند چالش فعلی بسیار عظیم است.

مقداد یادآور شد: انتخابات حق شهروندی است که شهروند باید از آن دفاع کند تا بتواند تصمیم گیری نموده و در برابر دشمنان سوریه بایستد، از 5 سال قبل که جنگ جهانی ضد سوریه در تمام زمینه ها آغاز شده است تا امروز، انتخابات با دفاع از وطن عجین شده است.

وی گفت، مردم سوریه، مردمی سیاسی و دارای موضع هستند لذا امروز آمده اند تا بگویند اولویتشان در انتخابات، نابود سازی تروریسم و استقرار مجدد امنیت است.

مقداد ادامه داد، مردم سوریه درباره بهبود وضع معیشتی خود سخن نگفتند چون جنگ علیه تروریسم در راس اولویت هایشان است چه اینکه تروریسم، عامل اصلی چالش های نظام و نوسان اقتصاد سوریه است.

مقداد خاطرنشان کرد: به همین دلیل، انتخابات امروز، فقط یک تصمیم در چارچوب قانون اساسی نیست بلکه اصرار بر اثبات حاکمیت کشوری است که5 سال است می جنگند و همچنین اقدام شهروندانی است که می خواهند حقشان در زمینه انتخاب را به اثبت رسانند.

مقداد افزود، فهرست ها و نامزدهای زیادی در سوریه وجود دارد اما وجه مشترک تمام آنان دفاع از وطن در برابر تروریسم و جنگ علیه سوریه و موضوع بهبود معیشت مردم است، اینک این شهروندان هستند که باید شخص متعهد تر به این دو اصل را انتخاب نماید.

۱۳۹۵/۱/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...