نسخه چاپی

به نقل از یورونیوز:

برگزاری نمایشگاهی از قرن نوزدهم تا اوایل قرن بیستم

آكادمی سلطنتی هنر لندن میزبان نمایشگاه «نقاشی باغ مدرن: مونه تا ماتیس» است.

به گزارش نما به نقل از یورونیوز، نمایشگاه با بیش از ۱۲۰ نقاشی از قرن نوزدهم تا اوایل قرن بیستم، باغ را به فضای دورن آورده است. آثارِ در نمایش، شامل مجموعه قابل توجه ای از آثار کلود مونه نقاش امپرسیونیست فرانسوی است. آثار نقاشان امپرسیونیست و آوانگارد دیگر مانند ماتیس و واسیلی کاندینسکی نیز در معرض دید است.

برگزارکننده نمایشگاه می گوید: «مونه هنرمند خارق العاده ای نبود ولی باغبان منحصر بفردی بود. شاید همه ندانند که او تا چه اندازه طرفدار و عاشق گیاهان بود و در این باره اطلاع داشت. هنر و باغ با زندگی حرفه ای او پیوند جدانشدنی دارد. تاریخ کارهای او، جدول زمانی نمایشگاه را شکل می‌دهد.»

باغ کلود مونه در نرماندی در شمال فرانسه منبع الهام این نقاش امپرسیونیست بود. باغ آبی ذوق او را برای کشیدن بعضی از بهترین آثار برانگیخت. با غرش توپ های جنگ در نرماندی و فرار ساکنان، مونه در پشت بوم نقاشی‌اش ایستاد. سه بخش اثر «نیلوفرهای آبی» که در سال های ۱۹۱۵ تا ۱۹۲۶ کشیده شده اند، برای اولین بار در بریتانیا، با هم به نمایش گذاشته شده است. اثر «نیلوفرهای آبی زمان جنگ» در پایان جنگ جهانی اول به دولت فرانسه اهدا شد.

«نقاشی باغ مدرن: مونه تا ماتیس» تا ۲۰ آوریل در آکادمی سلطنتی هنر در لندن برقرار خواهد بود.

۱۳۹۵/۱/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...