نسخه چاپی

«دز» طغیان كرد

وقوع سیل بی سابق در ایلام، لرستان و خوزستان شرایط هشدار دهنده ای را در این منطق حاكم كرده است.

به گزارش نما به نقل از پارس نیوز، سر ریز شدن سد دز در شمال خوزستان در نخستین ساعات بامداد روز پنجشنبه موجب طغیان رودخانه دز شده است. مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان در این خصوص گفت: میزان ورودی آب به درایچه سد دز در ساعاتی پیش تا هشت هزار متر مکعب بر ثانیه رسیده که بی سابقه است.

بالدی در گفتگو با ایرنا افزود: تمام ستادهای مدیریت بحران در شهرهای استان خوزستان به حال آماده باش در آمده و اطلاع رسانی لازم برای فاصله گرفتن از حریم رودخانه های کارون ، کرخه و دز صورت گرفته است.

این هشدارها به حدی است که از ساکنان خواسته شده به سرعت اطراف این دو رودخانه را تخلیه کنند.

همچنین سیل در استان ایلام به تأسیسات مسکونی و کشاورزی خسارت زده است. در همین حال شماری از شهروندان سیمره استان ایلام در محاصره سیل قرار دارند.

یک نفر هم در مهران بر اثر سیل ناپدید شده است.

شهر معمولان هم بر اثر طغیان رودخانه کشکان لرستان در محاصره سیل قرار دارد.

رئیس جمعیت هلال احمر پلدختر هم در گفتگو با مهر با بیان اینکه تا این لحظه در شهرستان پلدختر در اثر رعد و برق یک نفر جان خود را از دست داده است تصریح کرد: به روستائیان حاشیه رودخانه کشکان هشدار داده شده که منازل خود را ترک کرده و به مکان های امن پناه ببرند.

شب گذشته نیز طغیان رودخانه کشکان لرستان باعث خروج قطار مسافربری محلی از ریل شد که در پی آن خط آهن سراسری جنوب مسدود شد.

بنا بر این اعلام روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، با توجه به تداوم بارش باران و طغیان رودخانه ها درمحور جنوب، حرکت همه قطارها در این محور امروز کنسل شده است.

بارش شدید باران موجب وقوع سیل در برخی مناطق دهلران و بخش های میمه و زرین آباد شد علاوه بر آبگرفتگی معابر چند دستگاه خودرو را نیز با خود برد.


۱۳۹۵/۱/۲۶

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...