نسخه چاپی

باهنر:دوستی‌ام بارحیمی ربطی به‌دولت ندارد

دبیركل جامعه اسلامی مهندسین گفت: متاسفانه برخی‌ها درصدد هستند تا منكر جریان انحرافی شوند كه این موضوع امكان‌پذیر نیست و افكار این جریان خطرناك است.

به گزارش فارس، محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در نشست خبری خود با تبریک روز خبرنگار به تمامی اصحاب رسانه، گفت: خبرنگاران نقش بسزایی را در مهندسی فرهنگی جامعه ایفا می‌کنند لذا شایسته است از این قشر به خوبی تقدیر و تشکر به عمل آید.

* در فراکسیون رهروان ولایت ثبت نام نکردم

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در پاسخ به سؤالی درباره حضورش به همراه علی لاریجانی در فراکسیون رهروان ولایت، گفت: به طور رسمی من و علی لاریجانی در فراکسیون رهروان ولایت ثبت نام نکرده‌ایم اما دوستان در این فراکسیون به ما لطف دارند و ما را عضو فراکسیون می‌دانند.

وی افزود: بنده در جلسات فراکسیون رهروان شرکت می‌کنم و از موضوعاتی که در این فراکسیون صورت می‌گیرد، اطلاع دارم.

* اعمال تغییرات در جبهه پیروان خط امام و رهبری منتفی است

باهنر درباره برنامه‌های جبهه پیروان خط امام و رهبری برای انتخابات ریاست جمهوری آینده، گفت: جبهه پیروان توسط اعضای احزابی که در این تشکل حضور دارند، هدایت می‌شوند و تا امروز هم هیچگونه بحثی را درباره انتخابات انجام نداده است و به صورت مصداقی وارد عمل نشده است.

وی درباره ایجاد تغییراتی در جبهه پیروان خط امام و رهبری، اظهار داشت: در این جبهه هیچگونه تغییراتی تا به این لحظه اعمال نشده است و سخنگو این جبهه نیز هیچ تغییر نکرده است، اما بعد از انتخابات این تشکل نشستی را با اعضا برگزار خواهد کرد.

باهنر تصریح کرد: به طور حتم اگر افرادی قصد انصراف از جبهه پیروان خط امام و رهبری را دارند می‌توانند اعلام انصراف کنند، اما در هر صورت جبهه با همان اعضای سابق فعالیت‌های سیاسی خود را پی می‌گیرند.

* حمایت جام از کمیته جامعه روحانیت مبارز

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین درباره تشریح کمیته جامعه روحانیت مبارز برای انتخابات سال آینده گفت:‌ درباره تشکیل این کمیته و نحوه فعالیت آن تا به اینلحظه هیچگونه اطلاعی ندارم، اما در هر صورت جامعه اسلامی مهندسین از حضور جامعه روحانیت مبارز به عنوان نهاد اداره کننده اصولگرایان در انتخابات آینده حمایت می‌کند.

* با ثمره هاشمی و رحیمی مباحثه سیاسی نمی‌کنم

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی درباره شایعات پیرامونارتباطاتش با رحیمیمعاون اول رئیس جمهوردر راستای مخدوش کردن پرونده بیمه ایران،گفت: ارتباط بنده با دولت به رحیمی ختم نمی‌شود و جامعه اسلامی مهندسین با شخص رئیس جمهور نیز سابقه دوستی دیرینه‌ای داشته است؛ از این رو به طور حتم مسائل کشور هیچگاه وظایف قانونی را به پای دوستی‌ها هدر نخواهم داد.

باهنر خاطرنشان کرد:‌ دوستی من با رحیمی و ثمره هاشمی به دولت هیچگونه ارتباطی ندارد و همواره سعی کردم با افرادی که به بدنه دولت نزدیک هستند هیچگونه بحث سیاسی نداشته باشم.

وی تصریح کرد: هیچگاه با ثمره هاشمی و رحیمی که از دوستان صمیمی من هستند، در خصوص مسائل سیاسی بحث نمی‌کنم.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین افزود: در خصوص پرونده بیمه نیز اعتقاد دارم صلاحیت صحبت در این‌باره را ندارم و مراجع ذیربط باید در این باره مسائل صحبت کنند.

* اصولگرایان در انتخابات آینده به صورت یکپارچه عمل خواهند کرد

باهنر درباره فعالیت‌های جامعهاسلامی مهندسین به مانندجمعیت رهپویان انقلاب اسلامی و حزب مؤتلفهبرای ورود به انتخابات ریاست جمهوری به صورت مستقل گفت: این تشکل به طور حتم در انتخابات ریاست جمهوری آینده مستقل عمل نخواهد کرد.

وی افزود: تصوری که برخی از رسانه‌های خبری در خصوص حضور مستقل حزب مؤتلفه و جریانات اصولگرای دیگر در انتخابات ریاست جمهور آینده منتشر کرده‌اند به این معنا نیست که این احزاب به صورت مستقل وارد عمل خواهند شد بلکه این احزاب درراستای مشخص کردن سازوکارهای خود وارد عمل شدند.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین تاکید کرد: به طور حتم اصولگرایان در انتخابات آتی به صورت یکپارچه وارد عمل می‌شوند.

* انتخابات شورای شهر نباید سیاسی باشد

باهنر خاطرنشان کرد: نحوه ورود به انتخابات شورای شهر با توجه به اینکه همزمان با انتخابات ریاست جمهوری برای اولین بار در کشور برگزار می‌شود، متفاوت است. زیرا اعتقاد دارم در انتخابات شوراهای شهر باید از سیاسی‌کاری پرهیز شود و چهره‌های کارآمد در حوزه‌ مدیریت شهری وارد انتخابات شود.

وی تصریح کرد: انتخابات شوراهای شهر یک فرآیند سیاسی ندارد و به طور حتم ما تلاش خواهیم کرد از تمام ظرفیت‌های حداکثری استفاده کنیم.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین تاکید کرد:‌ اصلاح قانون انتخابات نیازمند طی کردن یک فرآیند طولانی است از این رو به طور حتم برای انتخابات آینده به نتیجه‌ای نخواهد رسید.

* فراکسیون نظام پارلمانی در مجلس شکل نمی‌گیرد

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین درباره تشکیل فراکسیون نظام پارلمانی از سوی برخی از نمایندگان در مجلس نهم، گفت: بحث نظام ریاستی و پارلمانی یکسال قبل توسط رهبری مطرح شد اما ایشان تاکید نکردند که در این باره وارد بحث ساختاری شویم. بلکه مقام معظم رهبری به صورت مصداقی در خصوص این دو نظام صحبت کردند که متاسفانه تعبیر درستی از صحبت‌های ایشان نشده اشت.

وی افزود: تغییر در ساختار سیاسی کشور نیازمند تغییر در قانون اساسی است که این موضوع به فرایند زمانی طولانی مدت نیاز دارد که به طور حتم به ریاست جمهوری آینده نمی‌رسد.

* اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری در قالب یک جریان فعالیت کنند

باهنر درباره ایجاد همدلی میان دولت و مجلس، گفت: مجلس همواره در راستای همدلی و همکاری با دولت پیشقدم بوده است، اما به طور حتم دولت باید در اجرای قوانین دقت عمل بیشتری را به خرج دهد.

وی افزود: مجلس در راستای تعامل بیشتر بادولت به خصوص با توجه به مشکلات اقتصادی اخیر کمیته مشترکی را در راستای مدیریت وضعیت فعلی تشکیل داده است.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین تصریح کرد:به طور حتم اصولگرایان در انتخابات مجلس نهم با توجه به بایدها و نبایدهایی که جامعتین درنظر گرفته است، باید عمل کنند تا از آسیب‌هایی که این جریان را تحت تأثیر قرار می‌دهد دور بمانند.

وی اظهار داشت: در انتخابات مجلس نهم شاهد بودیم که یک گفتمان اعتدالی توانست پیروز شود، از این رو انتظار است که در انتخابات ریاست جمهوری در قالب یک جریان فعالیت کنند.

* دولت باید از حکم دیوان عدالت اداری تبعیت کند

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی درباره اظهارات رئیس جمهور در جمع دانشجویان در خصوص اختصاص 700 میلیون برای خریداری نمایندگان مجلس، گفت: صحبت‌هایی که درباره خرید نمایندگان مطرح می‌شود، هیچ پایه و اساسی ندارد و جای تعجب دارد که رئیس جمهور درباره نهادی مثل مجلس چنین صحبت‌هایی را مطرح می‌کند.

وی افزود: اینگونه صحبت‌ها هیچگونه پایه و مبنایی ندارد و تنها از کم‌مغزی است و سبک شمرده می‌شود.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین درباره رأی دیوان عدالت اداری به لغو انتصاب مرتضوی گفت: در مورد اینگونه مسائل بر این اعتقادم که قانون باید محور باشد از این رو قوه مجریه نیز باید در این راستا مطیع قانون باشد.

وی با اشاره به اینکه تمامی وظایف دیوان عدالت اداری در قانون شناخته شده است، تصریح کرد: انتظار است که تمامی نهادها و قوا از قانون تبعیت کنند.

* تشکیل فراکسیون رهروان ولایت با اصولگرایان منافاتی ندارد

باهنر درباره تشکیل یک حزب فراگیر در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده، گفت: تشکیل حزب فراگیر نیازمند امکانات و مؤلفه‌های بسیاری است از این رو در شرایط فعلی تشکیل حزب فراگیر امکان‌پذیر نیست.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در مجلس نهم به حمد خدا 90 درصد از نمایندگان را اصولگرایان تشکیل می‌دهند که در این میان این جریان به دو طیف پایداری و متحد تقسیم شده است که گرایشات فکری خود را دارند اما اعتقاد دارم که طیف وابسته به جبهه متحد در مجلس نهم حضور پر رنگی داشته از این رو تشکیل فراکسیون رهروان ولایت با فراکسیون اصولگرایان منافاتی ندارد.

* فعالیت‌های اصولگرایان برای انتخابات شروع نشده است

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین درباره اصلاح قانون انتخابات، گفت: متأسفانه این قانون در انتخابات‌های متعدد اصلاح شده است، از این رو پیش از اصلاح قانون انتخابات باید یک بازنگری جدی در این راستا صورت گیرد و فرصت کامل به مجمع تشخیص مصلحت نظام داده شود تا سیاست‌های کلی قانون انتخابات را تدوین کند که این موضوع به فرآیند زمانی نیازمند است.

باهنر درباره برنامه‌های جامعه اسلامی مهندسین برای انتخابات شورای شهر، خاطرنشان کرد: از نظر ساختاری میان انتخابات شوراهای شهر و ریاست جمهوری تفاوت‌های بسیار زیادی است، اما به طور کلی هنوز جامعه اسلامی مهندسین بر روی هیچ گزینه‌ای برای انتخاباتشوراهای شهر و ریاست جمهوری به نتیجه نرسیده است.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین تاکید کرد: تا به این لحظه تمامی گمانه‌زنی‌هایی که در عرصه سیاسی کشور درباره انتخابات ریاست جمهوری وجود دارد از سوی خود نامزدها صورت گرفته است و جریانات اصولگرا هیچ نقشی را نداشتند.

* افکار جریان انحرافی خطرناک است

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در پاسخ به سؤالی درباره اتخاذ برخی از الفاظ غیر ادبی در مورد رئیس جمهور و اعضای دولت از سوی خودش گفت: صحبت‌های بنده در خصوص دولت همواره در چارچوب قانون بوده است اما متاسفانه برخی می‌خواهند منکر جریان انحرافی که در بدنه دولت شکل گرفته است شوند. که در این راستا به طور حتم جریان اصولگرایی اجازه نخواهد داد که این جریان شکل گیرد.

باهنر تاکید کرد: دوستی و رفاقت احمدی‌نژاد و مشایی قابل انکار نیست اما اینکه رئیس جمهور تحت تاثیر افکار این شخص قرار می‌گیرد نمی‌داند.

وی تصریح کرد:‌ جریان انحرافی جریان اصیل و ثبات‌داری نیست اما متاسفانه افکار این جریان خطرناک است.

* ائتلاف اصولگرایان و اصلاح‌طلبان غیر ممکن است

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در خصوص ائتلاف میان اصلاح‌طلبان و اصولگرایان در انتخابات سال آینده گفت:‌ هر کدام از این جریان‌ها چارچوب و مواضع خاص خود را دارند از این رو ائتلاف میان اصلاح‌طلبان و اصولگرایان در هیچ شرایط امکان‌پذیر نخواهد بود.

وی افزود: اگر اصلاح‌طلبان در چارچوب نظام فعالیت‌های خود را دنبال کنند و از فتنه 88 هم اعلام برائت کنند، باز هم امکان ائتلاف این جریان با اصولگرایان وجود ندارد.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین تاکید کرد: همواره به همه اصولگرایان و اصلاح‌طلبان توسعه می‌کنم اگر قدرت را به دست گرفتند به رادیکال‌ها اجازه فعالیت ندهند و همواره اعتدال را در خط مشی خود قرار دهند.

باهنر اظهار داشت: به طور حتم از میان چهره‌های شاخص اصلاح‌طلب تنها کسانی می‌توانند در انتخابات آینده فعالیت کنند که نسبت به فتنه 88 مواضع خود را صریح و شفاف بیان کنند.

۱۳۹۱/۵/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...