نسخه چاپی

تقویت حضور نظامی امریكا در اروپای شرقی

ارتش امریكا در پاسخ به "اقدامات تجاوزكارانه" روسیه، درصدد افزایش نیروهای خود در اروپای شرقی است.

به گزارش نما به نقل از العالم، قرار است واشنگتن از ابتدای سال جاری سه یگان زرهی در اروپای شرقی مستقر کند.

سردبیر سیاسی بی بی سی در واکنش به این خبر گفت: این اقدام مهم ترین تقویت حضور امریکا در کشورهای عضو پیمان اتلانتیک شمالی (ناتو) از زمان آغاز بحران در خصوص اقدامات روسیه در اوکراین است.

وزرات دفاع آمریکا (پنتاگون) ماه گذشته اعلام کرد که بودجه نظامی این کشور در اروپا برای سال 2017 چهار برابر افزایش خواهد یافت و بدین ترتیب توان نیروهای امریکایی در برگزاری مانور در این منطقه تقویت خواهد شد.

"فیلیپ برید لاو" فرمانده نیروهای امریکایی در اروپا گفت: این طرح نشانه روش قدرتمندانه و متعادل ما در اطمینان بخشیدن به هم پیمانان و شرکای خود در ناتو در برابر "اقدام تجاوزکارانه روسیه" در اروپای شرقی و دیگر مناطق است.

وی افزود: همپمانان و شرکای ما شاهد افزایش توان ما و حضور رو به رشد گروههای زرهی ما با تجهیزات مدرن خواهند بود. هر یگان شامل 4500 سرباز و خودروهاو دیگر تجهیزات نظامی است و برای مدت 9 ماه به کشورهای این منطقه اعزام خواهند شد.

روزنامه وال استریت ژورنال نیز به نقل از رابرت ورک معاون وزیر دفاع امریکا نوشت: نیروهای امریکایی در صورت لزوم یک یگان نظامی کامل را فرا خواهند خواند.
گفتنی است روابط روسیه و غرب از زمان الحاق شبه جزیره کریمه از اوکراین به مسکو در مارس 2014 رو به تیرگی نهاده است.

"فیلیپ هاموند" وزیر خارجه انگلیس در گفت وگو با خبرگزاری رویتر گفت: اوکراین در ماههای اخیر با توجه به افزایش نقض آتش بس، شاهد تشدید بحران ها و تنشها بوده است. روسیه نیز ناتو را متهم کرد که وضعیت اوکراین را بهانه ای برای نزدیک شدن به مرزهایش قرار داده است.

در همین حال "اناتولی انتونوف" معاون وزیر دفاع روسیه نیز نیت کشورش در ارسال تانک به کشورهای حوزه بالتیک را تکذیب کرد.
برخی ناظران معتقدند ارتش امریکا خود را برای دوره پس از اوباما آماده می کند، در حالی که دونالد ترامپ نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیز از هزینه اقتصادی سیاست خارجی آمریکا انتقاد کرده است.

۱۳۹۵/۱/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...