نسخه چاپی

لاریجانی: با وجود شرایط ركود باید فضای مالیاتی كشور را كاهش داد

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایط ركود باید فضای مالیاتی كشور را كاهش داد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، علی لاریجانی امروز عصر در جلسه شورای اداری استان عنوان کرد: امروز راه توسعه کشور در سرمایه گذاری مبتنی بر تولیدات داخل است که خوشبختانه در این خصوص اقدامات قابل قبولی صورت گرفته و مردم در کنار دستگاه های مرتبط در این راه گام های مؤثری را برداشته اند.

وی ادامه داد: در نگاه کلان، به شرایط کشور امیدوار هستیم چرا که در مسیر توسعه قرار گرفته است با این وجود در بودجه سال جاری با مشکلات متفاوتی روبه رو هستیم اما با این وجود در این بودجه، شرایطی در نظر گرفته شده که بتوان پروژه ها را به بخش خصوص واگذار کرد و از ظرفیت های بخش خصوص در راه توسعه کشور بهره برد.

لاریجانی افزود: در حوزه اقتصاد کشور به دنبال برداشتن گام های بلند هستیم و در این راه استان سیستان و بلوچستان یکی از اولویت های دولت است چرا که این استان مزیت های خوبی دارد و باید به آن ها پرداخت چرا که امروز سرمایه گذارانی از کشورهای متعدد منجمله هند و چین تصمیم بر استفاده از این ظرفیت ها داشته و قصد سرمایه گذاری در این منطقه را دارند.

این مقام کشوری خاطرنشان کرد: پروژه های گاز و راه آهن دو پروژه استراتژیک کشور در این استان به حساب می آیند که دولت برای اتمام این پروژه ها در سال جاری اعتبارات خاصی را اختصاص خواهد داد و برای مهار روان آب ها نیز به این استان اعتباراتی اختصاص خواهیم داد تا مشکلات این بخش نیز برطرف و روان آب ها کنترل سپس ذخیره شوند.

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به شرایط رکود در کشور باید فضای مالیاتی را کاهش داد و این مسئله با جدیت در مجلس بررسی خواهد شد اما در کنار این مسئله برای پرداخت مالیات های معوقه سرمایه گذاران نیز تخفیف های متفاوتی اختصاص داده خواهد شد.

لاریجانی اذعان کرد: امروز سرمایه گذاری در سیستان و بلوچستان بسیار اهمیت دارد و در راستای ایجاد اشتغال برای جوانان منطقه باید سرمایه گذاری در این استان افزایش یابد، از طرفی نیز باید از ظرفیت های فرامرزی برای جذب سرمایه گذار بهره برد که با توجه به گزارشات استاندار سیستان و بلوچستان شرایط برای جذب سرمایه گذاران خارجی نیز مهیا است.

رییس مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به اینکه با راه اندازی منطقه آزاد سیستان موافق است، گفت: طرح ایجاد منطقه آزاد سیستان بایگانی نشده و همچنان مطرح است اما در گذشته به دلیل وجود کشور در شرایط انتخابات و ارائه مناطق آزاد بسیار این طرح به تصویب نرسید و باید این منطقه در سیستان به وجود آید.

۱۳۹۵/۱/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...