نسخه چاپی

آیا ارتش آزاد همان «القاعده» است؟

در حالی كه گروه موسوم به ارتش آزاد سوریه تلاش دارد تا خود را یك گروه معارض سوری معرفی كند اما بررسی شیوه های تروریستی و تبلیغاتی این گروه بیانگر آن است كه به احتمال زیاد «القاعده» خود را در قالب ارتش آزاد سوریه بازسازی كرده است.

به گزارش فارس، پس از گذشت یک روز از ربایش 48 زائر ایرانی در در منطقه حرم حضرت زینب(س) در ریف دمشق، شبکه العربیه، تصاویر یکی از افراد مسلح وابسته به گروه موسوم به "ارتش آزاد" سوریه را نشان داد که ایستاده است؛ درحالی که زائران ایرانی پشت سر وی روی زمین نشسته بودند.

افراد مسلح سپس تعدادی کارت شناسایی را که به گفته خودشان متعلق به ایرانی های ربوده شده بود، نشان دادند.

این تصاویر در حالی منتشر می‌شود که گروهک ارتش آزاد سوریه بار‌ها تلاش کرده تا ماهیت گروه و نوع فعالیت‌های خود را منفک و جدای از تروریست‌های وابسته به القاعده نشان دهد.

یکی از معارضان سوری پیش از این اعلام کرده بود جنایاتی که توسط شورشیان وابسته به القاعده در سوریه صورت می‌گیرد ربطی به ارتش آزاد سوریه نداشته و این گروه نیازی به آن ها ندارد.

پیش از این شبکه الجزیره انگلیسی در گزارشی ضمن اعتراف به حضور تروریست‌ها از کشور‌های مختلف از جمله عراق و لیبی در سوریه و تامین مالی آنها از سوی کشور‌های خارجی سعی کرد تا آنها را جدای از ارتش آزاد سوریه معرفی کند.

در تصاویری که امروز از زائران ایرانی در بند ارتش آزاد سوریه منتشر شد، شیوه‌ها و تاکتیک‌های متعلق به القاعده مشاهده شد که پیش از این در فیلم‌های منتشر شده از این گروه نیز دیده شده بود.

از جمله این تاکتیک های روانی می‌توان به ایستادن افراد مسلح در بالای سر دستگیر‌شدگان، نصب پرچم لااله الا الله و آرم‌های شورشیان در محل حضور ربوده شدگان اشاره کرد.

همچنین افراد مسلح که در بالای صحنه دیده می‌شوند، در اواسط فیلم شعار "الله اکبر" سر می‌دهند.

این در حالی است که پیش از این تصاویر منتشر شده از سوریه در وب‌سایت‌های اجتماعی نشان می‌دهد معارضان سوری در اردوگاه‌های تمرین نظامی وابسته به القاعده حضور دارند و در حالی که پرچم گروه القاعده پشت سرآنها به اهتزاز در آمده است، نوید مبارزه علیه دولت اسد را می دهند.

منابع خبری گزارش دادند شماری از تروریست‌های مسلح خارجی از چند کشور عربی از جمله عربستان ، مصر ، لیبی و امارات با ورود به داخل خاک سوریه به شورشیان این کشور پیوسته اند.

دولت سوریه قانون شکنان، خرابکاران و گروه های مسلح تروریستی را مسئول نا آرامی ها می داند و معتقد است آنان از خارج این کشور هدایت می شوند.

۱۳۹۱/۵/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...