نسخه چاپی

ارتباط چشمی روحانی و سلمان +عكس

غیر از یك برخورد كوتاه و ارتباط چشمی هنگام آماده شدن برای گرفتن عكس گروهی، هیچ ملاقات دیگری بین آنها، دست كم در روز اول، صورت نگرفت.

به گزارش نما ، سایت انتخاب از "ارتباط چشمی" روحانی و ملک سلمان در ستانبول به عنوان تنها برخورد کوتاه سران ایران و عربستان در نشست استانبول خبر داد.

این سایت نوشت: نشست سران سازمان همکاری اسلامی از روز پنجشنبه در شهر استانبول ترکیه آغاز به کار کرد؛ نشستی که در آن سران دو کشور ایران و عربستان سعودی برای نخستین بار در طول چند سال اخیر و بالا گرفتن تنش میان دو کشور، رو در روی یکدیگر قرار گرفتند.

با وجود برخی گمانه‌زنی‌ها از احتمال ملاقات بین حسن روحانی رئیس جمهوری ایران ملک سلمان پادشاه سعودی در حاشیه این نشست، غیر از یک برخورد کوتاه و ارتباط چشمی هنگام آماده شدن برای گرفتن عکس گروهی، هیچ ملاقات دیگری بین آنها، دست کم در روز اول، صورت نگرفت.

سید عباس عراقچی معاون وزارت امور خارجه ایران پنجشنبه شب و در یک گفت‌وگوی تلفنی با بخش خبری شبکه یک تلویزیون دولتی ایران، با بیان این که "هیچ ملاقتی در هيچ سطحی بين هيات ايرانی و سعودی در استانبول انجام نشده است،" گفت‌‌ "قراری هم بر اين كار نبود."

به دنبال بالا گرفتن اختلاف بین تهران و ریاض بر سر طیفی از مسائل مهم منطقه‌ای، مانند بحران سوریه و درگیری‌های یمن، روابط این دو قدرت عمده خاور میانه در طول چند سال گذشته رو به تیرگی گذشته است و این تیرگی در یک سال اخیر شدت یافته است.

269779_632.jpg

۱۳۹۵/۱/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...