نسخه چاپی

دستمزد پایین آمریكایی‌ها را به خیابان‌ ریخت

هزاران آمریكایی روز پنجشنبه با تظاهرات در لس‌آنجلس، نیویورك و چند شهر بزرگ دیگر افزایش حداقل دستمزد را به ساعتی ۱۵ دلار خواستار شدند.

به گزارش نما ، تسنیم به نقل از رویترز نوشت: بر اساس قانون فدرال آمریکا، تعداد زیادی از مردم آمریکا در نقاط مختلف این کشور در اعتراض به پایین بودن حداقل دستمزد تظاهرات کردند. حداقل دستمزد یک ساعت کار در آمریکا از سال 2009، هفت دلار و 25 سنت است. جنبش «مبارزه برای 15 دلار» Fight for $15 در بخش غذاهای فوری (فست فود) آغاز شد.

این جنبش سپس به دیگر حوزه‌های فعالیت که دستمزدها در آن پایین است مانند پرستاری در منزل، توزیع کالا یا بیمارستان‌ها گسترش پیدا کرد. با این حال تظاهرکنندگان لزوما به دنبال تصویب قانونی در سطح فدرال نیستند. آنها می گویند به اجرای این قانون در سطح ایالت‌ها حتی مناطق و شرکت‌ها قانع هستند.

هیلاری کلینتون که برای کسب نامزدی دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر آمریکا با برنی سندرز رقابت می کند، پنجشنبه اعلام کرد اگر او رئیس جمهور آمریکا شود قانون مربوط به افزایش حداقل دستمزد به ساعتی 15 دلار را در سطح فدرال در صورت تصویب در کنگره، امضا خواهد کرد.

کالیفرنیا و نیویورک این ماه به قوانینی برای افزایش حداقل دستمزد به 15 دلار در ساعت رأی دادند اما تظاهرات‌کنندگان بیم دارند که این دو ایالت به تدریج حداقل دستمزد ساعتی را به این سطح برسانند. تظاهراتی نیز در بسیاری از شهرهای دیگر به ویژه شیکاگو و میامی برگزار شد. چند تظاهرات نیز در خارج از آمریکا به طور مثال در رستوران مک‌دونالد در دیزنی‌لند پاریس و مقابل مقر اجتماعی این شرکت آمریکایی در کره جنوبی برگزار شد.

مک‌دونالد سال گذشته حقوق پایه کارکنانش را در رستوران‌های این شرکت در آمریکا یک دلار افزایش داد با این حال این افزایش شامل حال فروشگاه‌هایی است که حق امتیاز این شرکت را دارند و بیشترشان در آمریکا هستند.

۱۳۹۵/۱/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...