نسخه چاپی

علت پشیمانی ناگهانی مهمان شبكه 2

سخنگوی كمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۵ گفت: بنابر قراری كه با دوستان در صداوسیما داشتم، خود را به محل استودیوی گفت‌وگوی ویژه خبری هم رساندم اما وقتی در جریان شرایط برنامه قرار گرفتم، ترجیح دادم كه در این نشست حاضر نشوم.

به گزارش نما ، محمدرضا پورابراهیمی در گفت‌وگو با ایلنا با اشاره به اظهارات غلامرضا کاتب درباره برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری و در توضیح علت عدم حضور خود در این برنامه تلویزیونی اظهار داشت: من به عنوان سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۵ برای ارائه گزارش کمیسیون به این برنامه دعوت شده بودم و باید به عنوان سخنگو درباره مباحث مربوط به کمیسیون و صحن علنی در رابطه با بحث بودجه صحبت کنم اما هنگامی که به محل سازمان رسیدم، متوجه شدم علاوه بر بنده، دو میهمان دیگر نیز به صورت حضوری و یک میهمان نیز به صورت تلفنی در برنامه شرکت خواهند کرد تا مدت کوتاه ۳۵ دقیقه نظراتشان را بیان کنند.

او ادامه داد: به مسئولان برنامه گفت‌وگوی ویژه گفتم که اگر شما بخواهید موضع مجلس را داشته باشید، حضور یکی از نمایندگان که ترجیحاً در جریان مباحث کمیسیون تلفیق باشد، کفایت می‌کند. البته صداوسیما حق دارد برای بحث درباره یک موضوع، دو میهمان به عنوان موافق و مخالف دعوت کند که در این صورت دیگر حضور نماینده دولت، ضرورت ندارد. در این برنامه قرار بود دیدگاه کمیسیون تلفیق درباره موضوع هدفمندی یارانه‌ها که اخبار آن توسط آقای نوبخت رسانه‌ای شد، مطرح شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق با اشاره به برخی مشکلاتی که درصورت حضور چند نماینده در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری به وجود می‌آمد، گفت: مشکل نخست این بود که چند نظر متضاد به عنوان نظر مجلس مطرح می‌شد، حال آنکه مجلس در این خصوص به اجماع رسیده بود و آن چنان که دیروز شاهد بودیم، پس از پایان بحث هدفمندی یارانه‌ها، چند نفر از وزرا و معاونان رئیس جمهور که در صحن حضور داشتند، از نمایندگان به خاطر همکاری با دولت تشکر کردند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس نهم اضافه کرد: مشکل دیگر هم به زمان اندک برنامه مربوط بود. چراکه قرار بود در ۳۵ دقیقه سه میهمان حضوری و یک میهمان تلفنی درباره یک موضوع پیچیده صحبت کنند و مجری برنامه هم که حداقل ۱۰ دقیقه از این زمان را به ارائه نکات خود می‌پرداخت. بنابراین من اعلام کردم که باتوجه به اینکه در ۵ دقیقه نمی‌شود نظر کمیسیون تلفیق و صحن علنی مجلس را به مردم منتقل کرد، حضور بنده ضرورتی ندارد.

او خاطرنشان کرد: شایسته است که دوستان در سازمان صداوسیما در یک برنامه دیگر با دعوت از یک نماینده مجلس و یک نماینده از دولت، این موضوع را مورد بررسی قرار دهند و حداقل ۲۰ الی ۳۰ دقیقه فرصت باشد تا بتوانیم نظر مجلس را به مردم توضیح دهیم.

پورابراهیمی در پایان خاطرنشان کرد: بنابر قراری که با دوستان در صداوسیما داشتم، خود را به محل استودیوی گفت‌وگوی ویژه خبری هم رساندم اما وقتی در جریان شرایط برنامه قرار گرفتم، ترجیح دادم که در این نشست حاضر نشوم.

۱۳۹۵/۱/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...