نسخه چاپی

آخرین وضعیت جاده‌ها پس از سیل اخیر

با توجه به بارش‌های بهاری مداوم چند روزه اخیر در بسیاری از استان‌های غربی‌، مركزی‌و جنوبی كشور‌ وضعیت تردد در برخی از جاده‌ها با مشكل مواجه شده و حتی انسداد در برخی محورهای اصلی گزارش شده است. موضوعی كه طبق اعلام سازمان راه‌داری تلاش‌ها برای برطرف كردن آن ادامه دارد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا،‌ طبق اعلام سازمان راه‌داری بارش‌های اخیر باران در 25 استان کشور موجب کندی سفرهای جاده‌ای و در برخی از محورهای کوهستانی رانش و ریزش کوه و در برخی مسیرها با طغیان رودخانه‌ها همراه بوده است موضوعی که باعث شده رفت و آمد در برخی از جاده‌ها با مشکل مواجه شده و یا برای مدتی کوتاه متوقف شود.

با وجود این مشکلات عبدالهاشم حسن‌نیا معاون راه‌داری این سازمان اعلام کرده با توجه به تلاش صورت گرفته از سوی راه‌داران در طول ساعات گذشته بخشی از مسیرهای مسدود شده مانند محور پاوه به روانسر در استان کرمانشاه یا چند مسیر در استان‌های چهارمحال‌وبختیاری و لرستان بازگشایی شده‌اند و تلاش برای باز کردن دوباره مسیرهایی مانند محور قدیم خرم‌آباد به اندیمشک و باند رفت آزادراه رشت به قزوین ادامه دارد.

اما یکی از اصلی‌ترین موضوع‌هایی که در طول ساعات گذشته مطرح شده بحث آمادگی وزارت راه و سازمان‌های ذی ربط در شرایط بحرانی به وجود آمده پس از بارش باران است.موضوعی که یکی از مقامات مسئول در وزارت راه و شهرسازی درباره آن توضیحاتی را به خبرنگار ایسنا اعلام کرد که نشان از پیگیری مقدمات لازم برای فراهم کردن شرایط متناسب با وضعیت جاده‌های بارانی دارد.

به گفته وی در جاده‌های کوهستانی ومحورهایی که با توجه به احتمال بالای بارندگی امکان مسدود شدن آنها وجود دارد کارشناسان فنی و متخصص وزارت راه از مدت‌ها پیش وارد این حوزه شده و نسبت به احتمالات انسداد جاده‌ها بررسی‌های لازم را انجام می‌دهند. حتی در صورت نیاز تیم‌های متخصص کوهنوردی نیز از کوه‌های نزدیک به محورهای مواصلاتی بازدید کرده و شرایط را تا حد امکان امن می‌کنند.

این مقام مسئول همچنین از پیگیری‌های سالانه و حتی کوتاه مدت برای بررسی ایمنی راه‌ها و پل‌ها خبر داد و گفت: با توجه به اینکه در بارندگی‌ها احتمال سست شدن پایه برخی پل‌ها وجود دارد. به شکل مرتب وضعیت آنها رصد شده و در صورت نیاز تقویت می‌شوند.

با وجود تمام این پیگیری‌ها اما گاهی اوقات بارندگی‌هایی که شبیه به آن در چند روز گذشته در برخی از استان‌ها به وجود آمده می‌توانند قطعات سنگی را جابه جا کنند که حتی بزرگترین خودروها نیز توانایی جابه جایی آنها را ندارند و از این رو تنها اعزام گروه‌هایی به محل و تلاش برای خورد کردن آنها راه چاره بازگشایی مسیرهای مسدود شده است.

به گزارش ایسنا‌،هرچند طبق اعلام وزارت راه تا کنون بسیاری از مسیرهای مسدود شده مانند آزادراه خرم‌آباد به پل زال بازگشایی شده و تلاش برای باز کردن مسیرهایی مانند آزاد راه رشت به قزوین که با رانش زمین مواجه شده ادامه دارد،‌ اما همچنان در برخی از مسیرهای منطقه‌ای به خصوص در استان‌های مرتفع غربی برخی از جاده‌ها مسدود بوده و یا تردد در آنها با محدودیت همراه است که برای دریافت اطلاعات دقیق می‌توان به سامانه مدیریت راه‌ها مراجعه کرد تا آخرین وضعیت بازگشایی مسیرهای مسدود شده مشخص شود.

۱۳۹۵/۱/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...