نسخه چاپی

انتقال 3میلیون نفر از تهران «طنز» بود!

عکس خبري -انتقال 3ميليون نفر از تهران «طنز» بود!

نايب رييس مجلس شوراي اسلامي درباره وضعيت تهران، تبديل طرح انتقال پايتخت به انتقال كارمندان و همچنين نياز مسكن در اين كلان‌شهر، گفت‌وگويي با خبرگزاري‌فارس انجام داده كه بخش‌هاي مهم اين گفت‌وگو به صورت نقل‌قول مستقيم از محمدرضا باهنر، در زير آورده شده است:

«واقع قضیه این است که از برخی طرح‌های دولت تعجب می‌کنم. به عنوان مثال اعلام کردند سه میلیون نفر را از تهران بیرون خواهیم کرد.

این موضوع بیشتر شبیه طنز بود تا یک اتفاق مهم. یا متوجه عدد و ارقامی که اعلام کرده‌اند نبودند یا مهاجرت را نمی‌شناختند. از مجموع شعارها و حرف‌های این مساله در مجموع ۱۰ تا ۱۵ هزار نفر را به زور از تهران بیرون فرستادند که این افراد به شهرستان‌ها رفته و گرفتاری‌های خاص خودشان را پیدا کرده‌اند. این افراد از کارمندان معمولی بودند که با زور، تشویق، فشار و ترغیب از تهران خارج شدند. كه البته شاید ظرف همین سال جاری بیش از این تعداد، افراد جدید وارد تهران شده‌اند.»

«... یک زمانی قرار بود پایتخت از تهران خارج شود؛ اما اين امر رخ نداد. اینکه پایتخت را به یک شهر دور افتاده بفرستیم سخت است و هزینه‌های زیادی می‌طلبد؛ اما به عنوان نمونه می‌توانیم در نزدیک تهران یک شهرک دیپلماتیک داشته باشیم که مقامات، مسوولان و مجلس در آنجا مستقر شوند. باید پروژه‌ای را طراحی کنند که این پروژه شوخی نباشد مساله خیلی جدی و خطیر است و از طرفی هم ضرورت دارد. طرح خروج ۳ میلیون نفر از تهران جزء طرح‌های کامل شکست خورده و بیشتر شبیه یک طنز بوده است.»

« ... دولت خواست مشکل مسكن را برطرف کند و موضوع مسکن مهر را مطرح کرد. در این طرح ساخت و سازهای زیادی اتفاق افتاد و عده‌ای صاحب خانه شدند، در حال حاضر نیز کار ادامه دارد؛ اما با معضلات و مشکلاتی مانند نبود زیربناهایي مثل آب، برق و گاز روبه‌رو است. از این مهم‌تر یکسری پارامتر‌های کلان را هم به هم ریخته است. مثلا در حال حاضر بانک مسکن به دلیل هزینه‌هایی که دولت در مسکن مهر انجام داده بزرگ‌ترین بدهکار بانک مرکزی است و ۳۰ هزار میلیارد تومان فقط بانک مسکن به بانک مرکزی بدهکار است.»

۱۳۹۰/۱۲/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...