نسخه چاپی

محمدكاظم انبارلویی در گفتگو با نما:

اعتراف سیف رونمایی از اجرای برجام به معنای واقعی كلمه بود

رییس مركز سیاسی حزب موتلفه اسلامی گفت:سفر آقای سیف به آمریكا یك رونمایی از اجرای برجام به معنای واقعی كلمه بود.



عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: دولت باید در ارتباط با اجرای برجام یک گزارش صادقانه به مردم ارائه کند؛ نمی شود رئیس جمهور بگوید تحریم ها برداشته شده اما رئیس کل بانک مرکزی بگوید برداشته نشده است.
محمدکاظم انبارلویی رییس مرکز سیاسی حزب موتلفه اسلامی در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی نما ، در خصوص اظهارات رئیس کل بانک مرکزی در واشنگتن در خصوص بی حاصل بودن برجام برای کشور گفت: سفر آقای سیف به آمریکا یک رونمایی از اجرای برجام به معنای واقعی کلمه بود. اعترافاتی که آقای سیف کردند نشان می دهد همه آنچه که منتقدین دولت در خصوص برجام می گفتند صحت دارد. این سخنان در حقیقت، سندی است بر مشفقانه بودن نقد اصولگرایان به برجام.
وی ادامه داد: آقای سیف گفته اند که از اجرای برجام هیچ چیز عاید ایران نشده است؛ این اعتراف خیلی مهمی است. ایشان می گویند آمریکا به تعهدات خود عمل نکرده است، این در حالی است که ایران به همه تعهدات خود عمل کرده است.
عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با بیان اینکه آقای رئیس جمهور در پیام نوروزی خود گفتند تمام تحریم های مالی، پولی و بانکی برداشته شده است، اظهار داشت: اکنون شاهد این هستیم که رئیس کل بانک مرکزی می گوید هیچ چیزی از برجام عاید ایران نشده است و حتی نمی توانیم از پول های خود در خارج استفاده کنیم. این یک گام جدیدی است در راستای روشنگری نسبت به اجرای برجام و آنچه که تا کنون اتفاق افتاده. این بار دیگر نه منتقدین، بلکه خود مقامات دولتی از بی خاصیت بودن برجام رونمایی می کنند. دولت باید در ارتباط با اجرای برجام یک گزارش صادقانه به مردم ارائه کند؛ نمی شود رئیس جمهور بگوید تحریم ها برداشته شده اما رئیس کل بانک مرکزی بگوید برداشته نشده است، یا رئیس جمهور بگوید تحریم ها برداشته شده ولی وزیر صنعت در سیمای جمهوری اسلامی بگوید کارها به کندی پیش می رود و ما از اجرای برجام راضی نیستیم.
انبارلویی با اشاره به دیدار ولی الله سیف با وزیر خزانه داری آمریکا گفت: این یک ایرادی است که به دولت وارد است، زیرا در خصوص ملاقات با مقامات آمریکایی منع وجود دارد اما آقای سیف این منع را رعایت نکرده است. ما به آمریکا به دیده دشمن نگاه می کنیم کما اینکه آنها هم به ما به دیده دشمن نگاه می کنند، به گونه ای که حتی تعهدات صریح خود در یک قرارداد بین الملی را زیر پا می گذارند و عمل نمی کند. اگر آمریکا قبل از برجام دشمن ما بود بعد از برجام به مراتب دشمنی خود را با ما بیشتر کرده است.
رییس مرکز سیاسی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه دولت باید فکری برای بدعهدی و نقض پیمان از سوی آمریکا بکند و پاسخگوی افکار عمومی باشد، خاطرنشان کرد: الان دیگر منتقدین نیستند که می گویند هیچ چیز از برجام عاید ایران نشده. آقای شریعتمداری در سرمقاله های روزنامه کیهان، بارها این جمله را تکرار کرده است و نوشته است که از برجام هیچ چیزی عاید ما نشده و ما مطالبات نقد آمریکا را عمل کردیم اما آنها مطالبات ما را حتی به صورت نسیه هم عملی نکرده اند. خب الان همین جمله از زبان آقای سیف بیرون می آید و این نکته بسیار مهمی است.

لازم به ذکر است که ولی الله سیف رئیس بانک مرکزی ایران که به واشنگتن سفر کرده است در شورای روابط خارجی آمریکا گفته است: انتظار ما این بود که بعد از توافق هسته‌ای ایران به سیستم اقتصادی بین‌المللی دوباره متصل شود اما تا کنون این اتفاق نیفتاده است. ایران همچنان مشکلاتی برای دسترسی به دارایی‌های مسدود شده خود، که یکی از نتایج حاصل از توافق هسته‌ای باید باشد، دارد. شرکای ما در توافق هسته‌ای هنوز به تعهدات خود عمل نکرده‌اند. ایران به طور کامل به تعهدات خود پایبند بوده است اما آمریکا به تعهداتش عمل نکرده است.

۱۳۹۵/۱/۲۸

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...