نسخه چاپی

قدیری ابیانه در گفت وگو با نما:

دولت تدبیر و امید صدور همه قطعنامه های علیه ایران را بر گردن دولت قبل می اندازد/ باج میلیاردی عربستان برای این چهار بند ضدایرانی

كارشناس مسائل سیاسی با با اشاره بر خباثت و توطئه دشمن در تصویب بندهای ضد ایرانی درقطعنامه نشست سازمان همكاری كشورهای اسلامی در تركیه، گفت: دولت فعلی متأسفانه عادت كرده است صدور هر قطعنامه‌ای در گذشته علیه ایران را به اهمال‌كاری و خطای دولت گذشته نسبت دهد.

محمدحسن قدیری ابيانه تحلیل گر مسائل سیاسی، در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی نما ، در خصوص حضور حسن روحانی در سیزدهمین نشست سازمان همکاری اسلامی گفت: با فرض اطلاع دولت از تلاش و توطئه‌ی عربستان برای گنجاندن بندهای ضد ایران و ضدحزب‌الله و تحریک کشورهای دیگر علیه ایران، ایران باید تلاش خود را برای ممانعت از تصویب آن به عمل می‌آورد و حضور آقای رئیس‌جمهور در اجلاس از این جهت، بلامانع است. هرچند درنهایت موفق به جلوگیری از تصویب آن نشده‌اند. اما تلاش برای توقف آن، ضروری بود.
در غیراین صورت، ممکن بود این مطلب مطرح شود که اگر رئیس‌جمهور شرکت می‌کرد، شاید می‌توانست جلوی تصویب آن را بگیرد. ضمن اینکه چنین اجلاس‌هایی، حاشیه‌های مهمی هم دارد و یکی از حواشی آن فرصتی برای دیدار با سران کشورهای مختلف و بحث درزمینه روابط دوجانبه است.
قدیری ابیانه با اشاره بر خباثت و توطئه دشمن در تصویب بندهای ضد ایرانی درقطعنامه نشست سازمان همکاری کشورهای اسلامی در ترکیه، گفت: دولت فعلی متأسفانه عادت کرده است صدور هر قطعنامه‌ای در گذشته علیه ایران را به اهمال‌کاری و خطای دولت گذشته نسبت دهد. اگر این منطق را بپذیریم، پس این دولت، مسئول تصویب عهدنامه‌ها علیه ایران از دوران خودش است. در چنین تعبیری نقش خباثت‌های دشمن نادیده گرفته شده است.
وي افزود: طبیعتا این بندها امری توطئه‌آمیز بوده و خباثت دشمن را نشان داده است. عربستان برای تصویب این بندها میلیاردها دلار به کشورها رشوه داده است که این مسئله نشان می‌دهد این سازمان مورد اعتماد نیست و رشوه می‌تواند دولت‌ها و مقاماتشان را به اتخاذ مواضع غیر منطقی ترغیب کند.
وی با تاکید بر خباثت دشمنان ايران یادآور شد:دولت ایران مقصر صدور چنین بندهایی در بیانیه پایانی سازمان کنفرانس همکاری اسلامی نیست و قطعنامه‌های دیگری که در دولت‌های گذشته در سازمان‌های بین‌المللی صادر می‌شد هم تقصیر آن دولت‌ها نبوده است. این مسائل به خباثت قدرت‌ها و مطامع نامشروعشان برمی‌گردد.
قدیری ابیانه تأکید کرد: همانطور که نباید و نمی‌توان مقصر صدور این قطعنامه‌ها را دولت فعلی بدانیم، مقصر صدور قطعنامه‌های گذشته نیز نمی‌توانیم دولت‌های قبلی بدانیم و صدور قطعنامه‌های گذشته نیز دلیلی بر خباثت دشمن بوده است و برای مقابله با آن باید تدابیر لازم را به خرج داد.

۱۳۹۵/۱/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...