نسخه چاپی

توصیه‌ سرافراز برای عملیاتی كردن شعار سال

در سومین جلسه شورای معاونان سازمان در بیست‌ و‌ چهارم فروردین، موضوع اصلی شورا به اقتصاد مقاومتی و نقش رسانه در تحقق آن اختصاص یافت.

به گزارش نما ، در این جلسه، دکتر محمد سرافراز با اشاره به نقش اقتصاد مقاومتی در برون‌رفت جامعه از مشکلات، تصریح کرد: بحث اقتصاد مقاومتی و اینکه رسانه‌ملی چه باید کند که موضوع به اقدام و عمل در سطح جامعه و تمام نهادها و سازمان‌ها منجر شود، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری سومین سالی است که موضوع اقتصاد مقاومتی را مطرح و بر آن تأکید می‌کنند، گفت: زمینه‌های گفتمانی این شعار در این سال‌ها انجام شده و لذا باید از حوزه حرف خارج و به عمل منجر شود.

رییس رسانه ملی یادآوری کرد: اصل موضوع برای مردم پذیرفته شده است، بنابراین باید تلاش کرد که زمینه عملیاتی شدن موضوع محقق شود.

دکتر سرافراز تصریح کرد: صداوسیما باید در حوزه اقدام و عمل به‌ طور جدی ورود پیدا کند و در تبیین موضوع و کمک به دولت که بتواند این موضوع را به‌طور عملیاتی جلو ببرد، همّت مضاعف کند.

رییس رسانه ملی تاکید کرد: ضرورت دارد تمام حوزه‌های سازمان در خصوص عملیاتی‌ کردن محورهای اقتصاد مقاومتی، اقدام کنند از جمله اینکه شورای اقتصاد به‌عنوان شورای فراگیر رسانه‌ملی با برنامه‌ریزی ذیل سرفصل‌های اقتصاد مقاومتی، برنامه‌ها و اقدامات حوزه‌های پیام را به‌صورت جداول زمان‌بندی شده و کنداکتور اجرایی، مشخص و نتایج را پی‌گیری کند.

وی در ادامه با اشاره به ماموریت حوزه‌های برنامه‌ساز تصریح کرد: این حوزه‌ها به‌منظور نهادینه‌سازی این مهم بین مردم و مسئولان باید با تولید ویژه‌برنامه‌های مناسب، برخی از موضوعات متنوع و متکثر مرتبط با اقتصاد مقاومتی را برجسته‌سازی کنند.

رییس سازمان با توجه به ضرورت شکل‌گیری کمپین رسانه‌ای در موضوع اقتصاد مقاومتی، گفت: رسانه ملی باید به‌منظور ارتقای اثربخشی پیام و ایجاد تحرک در جامعه و با بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های درون و برون‌سازمانی، برای تشکیل کمپین واحد رسانه‌ای در مباحثی مانند تولید ملی، کالای ایرانی و ... اقدام کند.

دکتر سرافراز یادآور شد: حوزه‌های برنامه‌ساز باید به‌ منظور تشویق تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی و با بهره‌گیری از قالب‌های متنوع، جذاب و مخاطب‌پسند، مانند مسابقات چندمرحله‌ای، به شاخص‌های مرتبط با اقتصاد مقاومتی بپردازند.

وی با اشاره به نقش نخبگان در تحقق موضوع اقتصاد مقاومتی در جامعه تاکید کرد: معرفی تولیدکنندگان و کارآفرینان موفق در شهرها و روستاهای کشور و برجسته‌سازی شایسته نخبگان در تحقق اقتصاد مقاومتی از دیگر ماموریت‌های حوزه‌های برنامه‌ساز است.

دکتر سرافراز، دعوت از کارشناسان خبره و تولید برنامه‌های گفت‌و‌گو محور را با هدف تشریح و تبیین مبانی و مزیت‌های اقتصاد اسلامی در تحقق اقتصاد مقاومتی مهم ارزیابی کرد و نقد روش‌ها و نظریات متکی به اقتصاد غربی و تاثیرات سوء آن در اقتصاد کشور را ضروری برشمرد.

وی در ادامه افزود: حوزه‌های پیام با تولید برنامه‌های گفت‌و‌گو محور و چالشی، باید قوانین و موانع اقتصاد مقاومتی مانند قوانین میان‌بر، قاچاق کالا، واردات بی‌رویه، اشکالات سیستم بانکی و ... را نقد و آسیب‌شناسی کنند و مصادیق تحقق اقتصاد مقاومتی اعم از ایجاد اشتغال پایدار، پیشرفت در فناوری تولید، تقویت تولید داخلی، افزایش بهره‌وری، مدیریت مصرف، حمایت همه‌جانبه از صادرات کالا و... را تبیین کنند.

رییس رسانه ملی در پایان، پی‌گیری و مطالبه وعده‌های دولتمردان و مسؤولان دستگاه‌های مختلف درباره امیدآفرینی در جامعه و تشویق اقدامات عملی و موثر مسئولان را از دیگر وظایف شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی برشمرد.

۱۳۹۵/۱/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...