نسخه چاپی

توافق بر سر آتش بس در استان تعز یمن

تعز رسانه‌های یمنی از توافق بر سر آتش بس در استان تعز خبر دادند.

به گزارش نما ، تسنیم به نقل از رسانه‌های یمنی نوشت: کمیته آتش بس در استان تعز صبح امروز شنبه توافق آتش بس و بازگشایی راههای مواصلاتی در تعز را امضا کرد.

بر اساس این گزارش، آتش بس و اجتناب از تمام اشکال عملیات نظامی همچون ارسال نیرو و استقرار تجهیزات نظامی، بازگشایی راههای مواصلاتی شهر تعز، بازگشایی مهمترین راههای ارتباطی بین تعز و سایر استانهای یمن از طریق جاده الحوبان و جاده الحدیده از جمله مفاد این توافق است.

مذاکرات یمنی- یمنی با هدف رسیدن به توافق فراگیری که به بحران این کشور پایان می دهد و زمینه را برای از سرگیری گفت‌وگوهای سیاسی فراگیر مطابق با قطعنامه 2216 سازمان ملل متحد فراهم می کند، از هجدهم ماه جاری میلادی (30 فروردین) آغاز می شود.

آتش‌بس در یمن، از ساعت 1:30 بامداد دوشنبه گذشته به‌منظور فراهم شدن مقدمات مربوط به مذاکرات آینده که قرار است در کویت برگزار شود، به مرحله اجرا گذاشته شد، اما عربستان سعودی و متحدانش طبق معمول با ادامه بمباران مناطق یمن، این آتش بس را نقض کردند.

عربستان سعودی ضمن ائتلاف با برخی کشورهای عربی منطقه از ششم فروردین سال گذشته حملات گسترده علیه یمن را کلید زد تا از این طریق بتواند «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن را به قدرت بازگرداند.

بر اثر این حملات، تاکنون هزاران یمنی از جمله زنان و کودکان کشته و یا زخمی شده و ده‌ها هزار نفر نیز آواره و 80 درصد تأسیسات زیربنایی، خدماتی و درمانی این کشور ویران شده است.

۱۳۹۵/۱/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...