نسخه چاپی

تغذیه‌ای برای تقویت ناخن‌ها

كمبود روی و سلنیوم در بدن باعث تغییر رنگ ناخن‌ها می‌شود.

به گزارش نما؛ پیام فرح‌بخش ، متخصص تغذیه و رژیم درمانی ، در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به نقش تغذیه در تقویت ناخن‌ها، گفت: نقش تغذیه در سلامتی پوست و مو و ناخن بسیار واضح است، در رابطه با ناخن‌ها، علاوه بر عوامل محیطی و مکانیکی که به ناخن‌ها آسیب می‌رساند ، کمبودهای تغذیه‌ای نیز باعث بد رنگ ، بد شکل و شکننده شدن ناخن‌ها می‌شوند.

وی ادامه داد : برخی مواد غذایی که در حفظ سلامتی ناخن‌ها موثر هستند ، عبارتند از: منیزیم ، که در صورت کمبود باعث می‌شود ناخن‌ها شکننده بشوند و این ماده در رنگ دانهٔ سبز ( کلروفیل ) موجود در سبیزی‌جات وجود دارد ، ماده موثر دیگر کلسیم است که به وفور در شیر و لبنیات وجود دارد.

دکتر فرح بخش در ادامه افزود : سلنیوم و روی نیز از مواد موثر بر کیفیت ناخن‌ها هستند، سلنیوم یکی از عناصر معدنی کمیاب است که در منابع گوشتی یافت می‌شود و روی نیز به وفور در انواع گوشت‌ها و تخم‌مرغ وجود دارد.

این متخصص تغذیه در پایان تصریح کرد: در صورت کمبود این مواد در بدن ، افراد باید علاوه بر اصلاح تغذیه و استفاده از منابع طبیعی ذکر شده ، با تجویز متخصص از داروها و مکمل‌ها برای تامین این مواد استفاده کنند، در صورت عدم کمبود مواد گفته شده و صرفا برای تقویت ناخن‌ها باید فقط از منابع طبیعی استفاده شود.

۱۳۹۵/۱/۲۹

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...