نسخه چاپی

توزیع كارت خرید كالا تا دو روز دیگر

محمد طحان پور افزود: برای اینكه كارت های خرید كالا به افراد بیشتری اختصاص پیدا كند، وام خرید كالا را به ۴۰ میلیون تا ۶۰ میلیون ریال رساندند و اقساط آن را ۲۴ ماهه در نظر گرفتند.

به گزارش نما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران، رئیس اتحادیه لوازم خانگی تاكید كرد طرح كارت خرید كالا فقط یك مُسكن است و افزود: تنها موردی كه اكنون صنف ما را به شدت آزار می دهد، حاشیه سود پایین است؛ در خیابان جمهوری تهران یك تلویزیون ۳۰ میلیون ریالی با سود ۴۰۰ هزار ریالی به فروش می رسد در حالی كه طبق قانون نظام صنفی باید سود سه میلیون ریالی داشته باشد.
به گفته وی، با وجود آنكه یك تلویزیون سه میلیونی، ۴۰۰ هزار ریال سود دارد اما نگاه ماموران مالیاتی این نیست.
طحان پور گفت: با اینكه اكنون بازار گوشی های همراه از حاشیه سود كمی برخوردار است اما لوازم جانبی آن سود به نسبت معقول تری دارد.
رئیس اتحادیه لوازم خانگی تاكید كرد «در ایران بیش از نیاز مردم فروشگاه و مغازه وجود دارد».

طحان پور یكی از عوامل كسادی بازار را فراوانی واحدهای صنفی مجاز تولید كالا دانست و افزود: اقتصاد كشور در هشت سال دولت گذشته عادی نبود و سودهای نامعقول به دست آمد.

وی گفت: در دولت گذشته بسیاری دلال شدند؛ در آن دوران همه كالا می گرفتند كه نگه دارند و انبار كنند اما اكنون همه به دنبال آنند كه كالای خود را بفروشند.

طحان پور تاكید كرد دولت پیش ركود را به وجود آورد و اضافه كرد: اكنون آرامش و ثبات در بازار برقرار است و مردم به اندازه نیاز خود كالا می خرند.

با اجرایی نشدن طرح كارت اعتباری خرید كالای ایرانی، اتحادیه تهیه و فروشندگان لوازم خانگی تهران «طرح فروش اقساطی لوازم خانگی» را در دستور كار قرار داد.

طرح تسهیلات كانون انجمن های تولیدكنندگان لوازم خانگی نیز سومین مدلی بود كه تا اسفندماه گذشته برای تحریك تقاضا در بخش لوازم خانگی رونمایی شد.

چهارم بهمن ماه ۱۳۹۴ سخنگوی انجمن صنفی تولید كنندگان لوازم خانگی در یك نشست خبری، ارزش بازار لوازم خانگی ایران را سالیانه ۲۰۰ هزار میلیارد ریال اعلام كرد و گفت: ۱۵۰ هزار میلیارد ریال از این بازار در اختیار شركت های خارجی و ۵۰ هزار میلیارد ریال در دست شركت های تولیدكننده داخلی است.

۱۳۹۵/۱/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...