نسخه چاپی

جذب بیش از 14هزار نیروی جدید در آموزش و پرورش

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: 14 هزار و 500 نیرو از جمع فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان و آزمون استخدامی طی سال تحصیلی جدید در مقطع ابتدایی به‌كارگیری می‌شوند.

به گزارش نما به نقل از فارس، محمد دیمه‌ور عصر امروز در حاشیه سفر به مازندران در جمع خبرنگاران، با اشاره به وجود برخی کمبودها در مقطع ابتدایی اظهار کرد: در سال تحصیلی آینده حدود 14 هزار و 500 نیرو از جمع فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان و آزمون استخدامی وارد مقطع ابتدایی می‌شوند.

وی افزود: 12 هزار و 800 نفر از این بین دانشجویانی هستند که بعد از چهار سال تحصیل از دانشگاه فرهنگیان فارغ‌التحصیل شدند و حدود یک‌هزار و 400 نفر از جمع استخدامی‌های 5 هزار نفری هستند که از رشته‌ تربیت‌بدنی و آموزش ابتدایی وارد کلاس‌ها می‌شوند.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه برخی از کمبودها در آموزش و پرورش را می‌توان پاسخ داد،افزود: در هر حال حاضر کمبود در سیستم آموزشی وجود دارد که باید در این زمینه به بحث نیروی انسانی، چینش مناسب و ایجاد توازن در مدارس و کلاس‌های درس توجه کرد.

وی با اشاره به اینکه فعالیت حدود 16 هزار مربی پیش‌دبستانی که سال گذشته به صورت حق‌التدریس جذب شدند برای امسال استمرار پیدا می‌کند، بیان کرد: با این وجود می‌توان به بخشی از کمبودها پاسخ داد و بخشی دیگری از کمبودها نیز در قالب نوبت دوم در اختیار همکاران شاغل در مدارس کشور قرار می‌گیرد.

دیمه‌ور با تأکید بر اینکه یکی از بخش‌های مهم تأمین نیروی انسانی، دانشگاه فرهنگیان است، یادآور شد: بسیاری از دانش‌آموزان از طریق کنکور سراسری وارد این دانشگاه می‌شوند و در آنجا آموزش‌های لازم داده می‌شود.

وی با اشاره به گذراندن 153 واحد درسی توسط دانشجویان در دانشگاه فرهنگیان، تصریح کرد: دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در دوره تحصیلی متناسب با نیاز آموزش و پرورش و گذراندن کارورزی می‌توانند وارد مدارس شوند، همچنین در این بین واجد شرایط‌‌ترین افراد که می‌توانند وارد آموزش و پرورش شوند دانشجویان دانشگاه فرهنگیان هستند.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه طی یک مدل براساس ماده 28 اساس‌نامه دانشگاه فرهنگیان، نیرو جذب می‌شود، ادامه داد: در استخدامی‌ها به دلیل فوریت همانند استخدامی 5 هزار نفری سال گذشته اطلاعیه صادر شده و افراد با پذیرش و آموزش در دوره‌ها وارد بدنه آموزش و پرورش می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر تنها مسیر جذب نیروی انسانی در بدنه آموزش و پرورش دانشگاه فرهنگیان است.

دیمه‌ور با اشاره به وجود نظام ارزشیابی کیفی بیان کرد: نظام ارزشیابی کمی بر اساس نمره بوده و در نوبت‌های مشخص آزمون برگزار شده و نمره‌هایی داده می‌شد که هم‌اکنون این وضعیت در دوره ابتدایی جمع‌آوری شد.

وی با اعلام اینکه هم‌اکنون ارزشیابی موجود در دوره ابتدایی همان ارزشیابی کیفی است، گفت: این ارزشیابی کیفی توصیفی بوده و به صورت مستمر معلم در طول سال تحصیلی طی مقاطع مختلف در کنار کلاس درس با شیوه‌های مختلف نتیجه دانش‌آموزان را ارزیابی می‌کند.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در ارزشیابی توصیفی برای وضعیت دانش‌آموز در قالب فرم‌های گزارش‌هایی ارائه می‌شود، بیان کرد: سعی داریم تا با کمک خانواده و تعامل با دانش‌آموز عملکرد محصلان بهبود یابد.

وی با اعلام ارزشیابی توصیفی و ارتقای کیفی یادگیری، اضافه کرد: این ارزشیابی جزو بهترین مدل‌های ارزشیابی نظام‌های پیشرو آموزش دنیا بوده و ممکن است برخی از همکاران گلایه‌هایی برای بالا بودن تراکم کلاس‌های درسی داشته باشند.

دیمه‌ور گفت: امیدواریم با حوصله و تحمل همکاران و بهبود شرایط از طریق مشارکت خیران مدرسه‌ساز و ایجاد فضای آموزشی، تراکم کلاس‌ها کاهش یابد.

۱۳۹۵/۱/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...