نسخه چاپی

رسیدگی به قتل ستوان ناجا در چهارشنبه سوری

آن شب داشتیم در خیابان سیگارت می‌انداختیم كه مامورها آمدند. هنگام فرار گوشی ‌ام روی زمین افتاد و یكی از مامورها آن را گرفت. برگشتم آن را پس بگیرم. وقتی رسیدم، برای اینكه دق دلی‌ام را سر مامورها خالی كنم، نارنجكی به سمت‌شان پرتاب كردم كه به كلاه مقتول خورد و منفجر شد.

به گزارش نما،پرونده قتل يكي از ماموران ناجا در چهارشنبه‌سوري، با رد حكم تبرئه متهم در ديوان عالي كشور، براي سومين بار در دادگاه كيفري استان تهران مورد رسيدگي مجدد قرار گرفت. شامگاه چهارشنبه‌سوري٩٢، ستوان دوم ناجا هادي دلاور، هنگام انجام ماموريت در غرب تهران، به دليل اصابت نارنجك دستي از ناحيه سر به‌شدت مجروح شد و دو ماه بعد در بيمارستان جان باخت تا پليس، پسري ٢٠ ساله به نام آرش را به اتهام قتل او دستگير كند.

متهم در بازجويي‌هاي ابتدايي قتل را گردن گرفت و انگيزه ارتكاب به آن را «تلافي كردن» اعلام كرد و گفت: «آن شب داشتيم در خيابان سيگارت مي‌انداختيم كه مامورها آمدند. هنگام فرار گوشي ‌ام روي زمين افتاد و يكي از مامورها آن را گرفت. برگشتم آن را پس بگيرم. وقتي رسيدم، براي اينكه دق دلي‌ام را سر مامورها خالي كنم، نارنجكي به سمت‌شان پرتاب كردم كه به كلاه مقتول خورد و منفجر شد. »

با اعتراف متهم به قتل، كيفرخواست پرونده صادر و براي رسيدگي به شعبه دهم دادگاه كيفري استان تهران ارسال شد. متهم اين‌بار رويه ديگري برگزيد و طي دو جلسه، قتل را انكار كرد و اعترافات خود در بازجويي‌ها را تحت فشار دانست. انكار او باعث شد تا ٤ شاهد به دادگاه احضار شوند. با اين حال هيچ كدام از آنها ارتكاب جرم از سوي متهم را نديده بودند. كامل‌ترين شهادت نيز كه متعلق به كارگر قهوه‌خانه‌اي در نزديكي محل حادثه بود نتوانست وقوع قتل عمد را براي قضات شعبه دهم احراز كند.

او گفته بود: «بعد از شنيدن صداي انفجار با آرش روبه‌رو شدم. او فقط به من گفت نارنجكي پرتاب كرده اما نگفت كه آن را به سمت مامور نيروي انتظامي انداخته يا نه.» به اين ترتيب متهم از قتل عمد تبرئه، به پرداخت و ديه و حبس محكوم و با قرار وثيقه از زندان آزاد شد.

اولياي دم به اين حكم اعتراض كردند و ديوان عالي كشور نيز آن را رد كرد تا پرونده براي سومين بار به دادگاه كيفري ارجاع شود. اين‌بار شعبه چهارم به رياست قاضي عبداللهي مسوول رسيدگي به پرونده شد اما آنچه در اين جلسه نيز گذشت، تفاوت چنداني با سه محكمه قبلي نداشت. متهم در اين شعبه نيز ارتكاب قتل عمد را رد كرد و خود را بي‌گناه دانست.

او گفت: «آن روز هيچ نارنجكي نداشتم و هيچ قتلي مرتكب نشده‌ام. وقتي صداي انفجار بلند شد، به شوخي به كارگر قهوه‌خانه گفتم من پرتاب كردم اما نگفتم به سوي مامور ناجا اين كار را انجام داده‌ام.»با انكار دوباره متهم به قتل، قضات شعبه چهارم با صدور قرار بازداشت، او را روانه زندان كردند. آنها به زودي حكم پرونده را صادر خواهند كرد.

منبع: اعتماد

۱۳۹۵/۱/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...