نسخه چاپی

رسایی:وزارت خارجه متن برجام را كپی كرده و به عنوان گزارش داده است

نماینده مردم تهران در مجلس با تاكید براینكه گزارش وزارت خارجه به مجلس درباره برجام باید متناظر با مطالبات نامه رهبری و مصوبه مجلس باشد، گفت: وزارت خارجه متن برجام را كپی كرده و به عنوان گزارش به كمیسیون امنیت ملی داده است.

به گزارش نما، حجت‌الاسلام حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی امروز دوشنبه (30 فروردین) در تذکری شفاهی در صحن علنی مجلس پیرو دو تذکر هفته‌های قبل خود گفت: طبق مصوبه مجلس وزارت خارجه باید هر سه ماه یکبار گزارش روند اجرای برجام را به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و هر 6 ماه یکبار گزارش را به صحن ارائه دهد.

وی با تاکید براینکه مشروعیت اجرای برجام به مصوبه مجلس و شورای عالی امنیت ملی نبوده بلکه به امضای مقام معظم رهبری است، اظهار داشت: در نامه ایشان پس از تایید برجام تذکر داده شده است که محصول مذاکرات که در قالب برجام شکل گرفته است دچار نقاط ابهام و ضعف‌های ساختاری و موارد متعددی است که در صورت فقدان مراقبت دقیق و لحظه به لحظه می‌تواند خسارت‌های بزرگی برای حال و آینده کشور به بار آورد.

رسایی با اشاره به اینکه رهبری وضع موجود را خسارت محض خوانده‌اند، گفت: گزارش وزارت امور خارجه درباره برجام به مجلس باید ناظر و متناظر و متناسب با تذکرات و مطالبات ذکر شده در نامه رهبر معظم انقلاب و مصوبه مجلس باشد.

وی تصریح کرد: وزارت امورخارجه متن برجام را کپی کرده و به عنوان گزارش به مجلس ارائه داده است که ما باید این کارها را بکنیم و طرف مقابل نیز این کارها را بکند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه گزارش وزارت خارجه درباره برجام طرف مقابل را تبرئه و داخل را متهم کرده است گفت: این گزارش متناسب با نامه مقام معظم رهبری نیست.
منبع: فارس

۱۳۹۵/۱/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...