نسخه چاپی

سیل جان ۷ نفر را گرفت

رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به آخرین روند امدادرسانی در مناطق سیل زده كشور گفت: ۷ نفر به دلیل سیل جان خود را از دست داده و ۷۴۰۰ نفر اسكان اضطراری شدند.

به گزارش نما؛ ناصر چرخساز در گفت‌وگو با فارس، در رابطه با مجموع عملیات انجام گرفته در رابطه با سیل و آ‌ب‌گرفتگی طی 6 روز گذشته در کشور، اظهار داشت: به طور کلی 21 استان خوزستان، ایلام، لرستان، کرمانشاه، فارس، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، همدان، خراسان جنوبی، شمالی و رضوی، کهگیلویه و بویراحمد، البرز، کردستان، یزد، سمنان، گیلان، گلستان، آذربایجان شرقی، مازندران و زنجان متأثر از سیل و آب‌گرفتگی شده بود.

وی افزود: 351 شهر، روستا و منطقه عشایرنشین در این مدت امدادرسانی شد و بیش از 26 هزار و 800 نفر حادثه‌دیده نیز از خدمات امدادی بهره‌مند شدند.

رئیس سازمان امداد و نجات با اعلام اسکان اضطراری 7400 نفر طی این مدت، گفت: 10 نفر نیز به دلیل مصدومیت ناشی از سیل و آب گرفتگی توسط نیروهای هلال‌احمر به مراکز درمانی منتقل شده و 7 نفر جان خود را از دست داده‌اند که 3 نفر در دهلران، یک نفر در مهران، یک نفر در ایلام و 2 نفر در اندیکا و نورآباد کشته شدند.

چرخساز از رهاسازی بیش از 300 دستگاه خودرو از مسیر سیلاب خبر داد و عنوان کرد: حدود 700 واحد مسکونی در این مدت از آب تخلیه شد و اکنون امدادرسانی در خوزستان، لرستان و ایلام ادامه دارد.

وی در مورد منابع و تجهیزات به کار گرفته شده در سیل و آب‌گرفتگی روزهای گذشته، گفت: 3 فروند بالگرد، 350 دستگاه خودروی عملیاتی و 1747 نیروی عملیاتی در این زمینه به کارگیری شد و بیش از 9 هزار تخته پتو، 2800 تخته موکت و 400 شعله والور و تعداد زیادی کنسرو، نان، خرما و ‌آب‌معدنی میان حادثه‌دیدگان توزیع شد.

رئیس سازمان امداد و نجات در ادامه به برگزاری جلسه رؤسای شعب هلال‌احمر و مدیریت بحران استان خوزستان در شهرستان شوش، اشاره و خاطرنشان کرد: در این جلسه اقدامات هلال‌احمر در مناطق سیل‌زده مورد ارزیابی و تحلیل قرار گرفت و اقدامات لازم که برای برنامه‌های آتی لازم است انجام شود نیز مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.

۱۳۹۵/۱/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...