نسخه چاپی

حقیقت‌پور: رئیس‌جمهور فورا به نقض برجام توسط آمریكا واكنش نشان دهد

نائب رئیس كمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس گفت: رئیس‌جمهور و مسئولان دستگاه دیپلماسی به نقض برجام واكنش نشان دهند.

به گزارش نما، منصور حقیقت‌پور نائب رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اعتراف ولی‌الله سیف رئیس بانک مرکزی مبنی بر اینکه ایران از اجرای برجام عایدی نداشته است اظهار داشت: با توجه به مسائل پیش آمده، موارد نقض برجام را قطعا در کمیسیون امنیت ملی مجلس بررسی کرده و نتیجه آن را اعلام خواهیم کرد.



وی با بیان اینکه دولت نباید منافع ملی را فدای مصالح سیاسی زودگذر کند، خاطرنشان کرد: کارشکنی، بدعهدی و نقض برجام از سوی آمریکا و غرب علنی شده است و دولت باید با صراحت اقدامات آمریکایی‌ها را با مردم در میان بگذارد.



حقیقت‌پور با تاکید بر اینکه بر اساس "قاعده ماشه" باید بتوانیم به حالت قبلی خود در حوزه هسته‌ای برگردیم، گفت: مسئولان دولت تدبیر و امید باید سیاسی‌کاری را کنار بگذارند و صادقانه اعلام کنند که ایران به تعهدات خود عمل کرده اما طرف مقابل نقض عهد کرده است، به همین دلیل مسئولان باید موارد نقض برجام را در قالب بیانیه رسمی منتشر کنند و اگر این اتفاق رخ ندهد قطعا کشور دچار خسارت خواهد شد.



نائیب رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس با بیان اینکه آقای روحانی نباید تصور کند با ادامه همین وضعیت و کتمان واقعیت‌ها می تواند در انتخابات 96 رای بیاورد، تصریح کرد: متاسفانه در وضعیت فعلی دولت قصد دارد فضا را برای انتخابات 96 نگه دارد اما مردم متوجه مسائل هستند و پاسخ این اقدامات را خواهند داد.



وی در پایان تاکید کرد: اعتراف آقای سیف به کارشکنی آمریکایی‌ها کفایت نمی‌کند و باید در سریع‌ترین زمان ممکن شخص رئیس جمهور و مسئولان دستگاه دیپلماسی به نقض برجام واکنش نشان دهند.

۱۳۹۵/۱/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...