نسخه چاپی

موشك‌های دوش‌پرتاب سعودی در اختیار تروریست‌ها؟

به گفته منابع آگاه، برخی گروه‌های تروریستی سوریه به موشك‌های ضدهوایی دوش‌پرتاب موسوم به (اف ان-6) ساخت چین دست یافته‌اند.

به گزارش نما به نقل از العالم، با سقوط یک فروند جنگنده سوریه در شهرک العیس در ریف حلب و تجزیه و تحلیل های ضد و نقیض در این خصوص؛ و در حالی که گروهک تروریستی احرار الشام اعلام کرد که این جنگنده را با ضدهوایی سرنگون کرده است، خبرنگار وبگاه "عنب بلدی" در این منطقه تاکید کرد که این جنگنده با موشک دوش‌پرتاب (اف ان) سرنگون شده است.
خبرنگار گروهک تروریستی "جبهه النصره" در حلب نیز در یادداشتی تویتری نوشت: گروه احرار الشام جنگنده سوری را با استفاده از موشک ضدهوایی سرنگون کرده است.
این درحالی است که عادل الجبیر وزیر امور خارجه سعودی بارها تاکید کرده بود که ریاض آمادگی دارد تا گروه های مسلح سوریه را به موشک های ضدهوایی مجهز کند.
خبرگزاری روسی اسپوتنیک، اعلام کرده است که از طریق یک منبع میدانی به نوار صوتی دست یافته که به نظر می رسد مربوط به تماس بی‌سیم بین فرمانداهان یک گروه مسلح در ریف حلب جنوبی باشد؛ در این نوار صوتی فاش شده که عناصر یک گروه مسلح در ریف حلب، به 85 موشک ضدهوایی دوش پرتاب دست یافت اند.
اسپوتنیک به نقل از این منبع اعلام کرد: مکانی که این نوار صوتی در آن تهیه شده است، در کنترل گروه "جیش الفتح" است و اگر خبر ورود این موشک ها به سوریه صحت داشته باشد، تحولی ویژه در روند درگیری های سوریه بوجود خواهد آمد.

۱۳۹۵/۱/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...