نسخه چاپی

بهرام بیرانوند در گفتگو با نما:

دولت نمی خواهد پولدارها را از خود برنجاند/ یارانه كسی حذف نمی شود بلكه هدفمندتر می شود

عکس خبري -دولت نمي خواهد پولدارها را از خود برنجاند/ يارانه کسي حذف نمي شود بلکه هدفمندتر مي شود

نماینده مجلس گفت: . یارانه ای هم كه قرار است از پولدارها قطع شود، به تولید اختصاص داده می شود. درواقع به عنوان یارانه سود بانكی به بنگاه های تولیدی پرداخت خواهد شد. قرار نیست این پول صرف كار دیگری بشود، بلكه قرار است صرف رونق تولید بشود.

بهرام بیرانوند در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی نما ، در خصوص حذف سه دهک از دریافت یارانه نقدی توسط مجلس و مخالفت دولت با آن گفت: در این خصوص قانون وجود دارد و دولت، محل تشخیص مصلحت نیست، بلکه مؤظف به اجرای قانون است.

وی با بیان اینکه اساسا قرار نیست یارانه کسی حذف بشود، بلکه هدفمند تر خواهد شد، اظهار داشت: رسانه ها بهتر است گزارش صحیح به مردم ارائه کنند. الان بودجه طرح تحول سلامت، از چه منبعی تأمین می شود؟ خب از محل یارانه ها. اینکه مردم به راحتی به بیمارستان می روند و با هزینه کم مرخص می شوند، معنی اش این است که یارانه ها هدفمند تر شده است. یارانه ای هم که قرار است از پولدارها قطع شود، به تولید اختصاص داده می شود. درواقع به عنوان یارانه سود بانکی به بنگاه های تولیدی پرداخت خواهد شد. قرار نیست این پول صرف کار دیگری بشود، بلکه قرار است صرف رونق تولید بشود.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه بخشی از مردم از لحاظ تأمین معاش در مضیقه قرار دارند و با همین یارانه به حیات خود ادامه می دهند، تصریح کرد: اما برخی ها دیگر که ماشین میلیاردی سوار می شوند و یا خانه های میلیاردی دارند، چه اصراری وجود دارد که یارانه نقدی دریافت کنند. کسی که خرج میوه یک شب او، از 45 هزار تومان هم بیشتر است، یارانه نقدی به چه درد او می خورد. استاد دانشگاهی که پایه حقوق او، چند میلیون تومان است و یا پزشکانی که با طرح تحول سلامت، حقوق میلیونی دریافت می کنند چه اصراری وجود دارد که یارانه 45 هزارتومانی دریافت کنند.

بیرانوند با بیان اینکه دولت از این کار به دنبال مقاصد سیاسی است، اظهار داشت: دولت پایگاه سیاسی خودش را میان اقشار متوسط و پولدار جامعه تعریف کرده است و نمی خواهد در همین حد هم باعث رنجش آنها نشود. دو سال است که مجلس قانون تصویب می کند که یارانه پولدارها باید قطع بشود، اما دولت عمل نمی کند و صرفاً اقدام نسنجیده ای را انجام دادند و بسیاری از کسانی را که حذف کردند، از اقشار ضعیف جامعه بودند. عدادی از آنها با ما مکاتبه می کنند و خواهان دریافت یارانه هستند.

نماینده بروجرد افزود: دولت یا آنجا که می گوید شب پرداخت یارانه شب مصیبت ما است، صداقت به خرج نمی دهد، یا اینجا که با قطع یارانه پردرآمدها مخالف است. دولت اگر واقعا نمی تواند یارانه را تأمین کند پس از کجا می آورد که پرداخت می کند؟ از جیب فقرا می گیرد و به پولدارها می دهد.

۱۳۹۵/۱/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...