نسخه چاپی

رییس اتاق بازرگانی ایران

درآمدهای نفتی اشتغال ایجاد نمیكند

رئیس اتاق بازرگانی ایران با تاكید براینكه درآمد‌های نفت، اشتغال و توسعه پایدار برای كشور ایجاد نمی كند گفت: بزرگترین درآمدهای نفتی دنیا را عربستان درحالی دارد كه بیشترین میزان بیكاری و نزول در اقتصاد را نیز در این كشور شاهد هستیم.

به گزارش نما به نقل از میزان محسن جلالپور، رئیس پارلمان بخش خصوصی کشور در اولین نشست شورای گفت وگو در سال 95 که با موضوع اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی برگزار شد، تاکید کرد: در اجرای این سیاست ها علاوه بر تلاش ها و برنامه ریزی های دولت، تفاهم و یکپارچگی کل نظام ضروری است.

بر اساس اظهارات وی، مقرر شده که در سال جدید در هریک از جلسات شورای گفت وگو یکی از بندهای سیاست های ابلاغی بررسی شود.

جلالپور همچنین با اشاره به ابلاغ بندهای اجرایی سیاست های اقتصاد مقاومتی توسط اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور به وزارتخانه های مربوطه ، گفت: در طول یک ماه گذشته جلسات متعددی با موضوع بررسی راه های اجرایی ساختن سیاست های اقتصاد مقاومتی بین بخش خصوصی ودولت برگزار شده که خوشبختانه تاثیرات قابل توجهی به دنبال داشته است.


رئیس اتاق بازرگانی ایران با تاکید براینکه درآمد‌های نفت، اشتغال و توسعه پایدار برای کشور ایجاد نمی کند گفت: بزرگترین درآمدهای نفتی دنیا را عربستان درحالی دارد که بیشترین میزان بیکاری و نزول در اقتصاد را نیز در این کشور شاهد هستیم.

جلال پور درخصوص شرایط و الزامات اقتصاد غیر نفتی اظهار کرد: درصورتی که کشوربه این نتیجه رسیده باشد که اقتصاد را از نفت جدا کرده و اقتصاد را متکی بر مردم و بخش خصوصی کنیم، باید دوره ای برای آن در نظر گرفت.

وی افزود: اگر منابع نفتی بطور مستقیم به جامعه تزریق شود اشتغال و رشد اقتصادی و توسعه پایدار ایجاد نمی کند.

رئیس اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: درآمد های نفت اشتغال و توسعه پایداری برای کشور ندارد به طوری که بزرگترین درآمدهای نفتی را امروزعربستان درحالی دارد که بیشترین میزان بیکاری و نزول در اقتصاد را در این کشور شاهد هستیم.

۱۳۹۵/۱/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...