نسخه چاپی

نشانه های نارسایی كلیه

به گزارش ویرلن، كاهش فعالیت كلیه را نارسائی كلیه گویند. یكی از چالش برانگیزترین بیماری های كلیوی نارسائی كلیه می باشد . این بیماری ساكت بوده و به مرور زمان پیشروی می كند و زمانی نشانه های آن احساس می شود كه شاید دیر باشد. كلیه عضوی است كه تمام سیستم های بدن از آن موثر هستند و با آسیب دیدن كلیه از خود عوارض نشان می دهند.

به گزارش نما با توجه به شدت نارسائی کلیه افراد نشانه ها و شدت های مختلفی را تجربه خواهند کرد. بسیاری از افراد در ابتدای شروع بیماری بدون احساس هیچ علائمی از روی آزمایشات انجام شده متوجه بیماری خود می شوند و چنانچه بیماری پیشرفته شده باشد ممکن است تمامی علائم در یک فرد دیده شود.

نارسایی کلیه

قلب و عروق: فشار خون بالا ، گرفتگی نفس
استخوانی- عضلانی: استخوان درد، نقرس، درد عضلات
سیستم عصبی: گزگز دست و پا، کم خوابی، کسالت، تشنج
سیستم گوارش: عدم تمایل به غذا، تهوع، استفراغ، بد بویی دهان، خونریزی گوارشی
سیستم خون سازی: کم خونی، ضعف سیستم ایمنی
غدد داخلی: پر کاری تیروئید، قاعدگی نامرتب، اختلالات جنسی، ناباروری، افزایش چربی خون
سیستم تنفسی: احتقان ریوی
پوست: خارش

نارسایی-کلیه

نکته : از علائم اولیه و شایع نارسایی کلیه کم خونی می باشد. از علائم نارسایی مزمن می توان به ورم دست و پا، بی اشتهایی، خستگی مفرط و بوی بد دهان اشاره کرد.

انواع نارسایی کلیه:

نارسایی کلیه بر دو نوع حاد و مزمن است. نارسایی حاد ناگهانی حاصل شده مثل از کار افتادن کلیه ها در تصادف به علت از دست دادن خون فراوان . چنانچه کار کرد کلیه ها به مرور کاهش یابد نارسایی مزمن خواهیم داشت.

نارسایی مزمن :

شایع ترین عامل نارسایی مزمن بیماری دیابت می باشد. دیابت با تخریب رگ های متوسط خون سبب آسیب به اعضایی مثل کلیه و چشم ها می شود.
بعد از دیابت شایع ترین عامل نارسایی مزمن فشار خون بالا می باشد.
بزرگی پروستات با جلوگیری از انجام دفع ادرار کامل عاملی بر نارسایی کلیه می باشد.
عفونت

۱۳۹۵/۱/۳۱

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...