نسخه چاپی

حق هسته‌ای ایران را كاملا به رسمیت می‌شناسیم

عکس خبري -حق هسته‌اي ايران را کاملا به رسميت مي‌شناسيم

ولادیمیر پوتین" نخست وزیر و نامزد پست ریاست جمهوری روسیه در جدیدترین مقاله خود که موضوع آن مسائل مهم سیاست خارجی و نقش روسیه در جهان امروز در حال تغییر است، با تاکید بر حق ایران در توسعه برنامه هسته‌ای خود تحت نظارت کامل آژانس بین المللی انرژی اتمی، اعمال تحریم‌ها و تهدیدات نظامی علیه این کشور را غیرقابل قبول دانسته است.

نخست وزیر روسیه در بخشی از مقاله خود می نویسد: در حال حاضر همه توجه به سمت ایران معطوف شده است. بدون تردید روسیه نگران افزایش روز افزون تهدیدها در خصوص امکان حمله نظامی به این کشور است.

پوتین نوشته است: من معتقدم که راه حل این مسئله تنها از طریق مسالمت‌آمیز امکان پذیر است. ما حق ایران برای توسعه برنامه هسته‌ای صلح آمیز خود را کاملا به رسمیت می‌شناسیم، ولی این مسئله باید زیر نظر و کنترل همه جانبه آژانس بین المللی انرژی اتمی قرار داشته باشد.

اگر چنین مسئله‌ای تحقق پیدا کند، در آن صورت همه تحریم‌های اعمال شده، از جمله تحریم‌های یک‌جانبه علیه ایران، برداشته خواهند شد. مسئله این است که دیگر زمان اعمال تحریم‌ها بسر رسیده است، چه رسد به تهدید نظامی. باز هم یادآوری می‌کنم که ما دیگر در قرن نوزدهم و در قرن بیستم قرار نداریم که از چنین روش‌هایی استفاده شود

۱۳۹۰/۱۲/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...