نسخه چاپی

نیویورك پست گزارش داد:

بلوف ولی الله سیف گرفت

وزارت خارجه آمریكا اكنون به تمامی 50 ایالت خود در نامه ای خواستار تفكری دوباره در مورد تحریم های ایران شده است.

به گزارش نما به نقل از جام نیـوز، روزنامه آمریکایی نیویورک پست در گزارشی به صحبت های ولی الله سیف و تبعات آن در دولت آمریکا اشاره کرد و نوشت: ایران بازهم از آمریکا رشوه خواست و اوباما هم سریعا آن را قبول کرد.

این روزنامه منتقد سیاست های آمریکا در ادامه افزود: باید دید تا چه حدی رئیس جمهور اوباما حاضر است تا از توافق هسته ای با ایران محافظت کند و هر چه قدر زمان میگذرد مشخص است که اوباما حاضر است که بیشتر از این ها برای این توافق، هزینه کند.

ایران اکنون به طور صریح تهدید کرده است که به خاطر باقی ماندن مشکلات مالی و عدم لمس بهبود اوضاع اقتصادی بعد از رفع تحریم ها، از توافق کنار خواهد کشید.

ولی الله سیف رئیس بانک مرکزی ایران نیز در روز جمعه با صراحت کامل بیان کرد که واشنگتن همچنان به توافق هسته ای که امضا کرده است، عمل نکرده است و ما همچنان نمی توانیم از دارایی های خود در خارج برداشت کنیم.

این روزنامه در ادامه نوشت: البته نباید انتظار داشت که تیم اوباما حتی در مورد اینکه ایران در این زمینه بلوف می زند، تفکری کرده باشد و وزارت خارجه آمریکا اکنون به تمامی 50 ایالت خود در نامه ای خواستار تفکری دوباره در مورد تحریم های ایران شده است. برخلاف اینکه اوباما همچنان به تشدید تحریم های غیر هسته ای علیه ایران ادامه دهد، گزارش ها حاکی از این است که اوباما به دنبال این است تا ایران بتواند تجارت های خود را با ارز دلار نیز انجام دهد و به نظر می رسد اوباما همچنان به این روند ادامه میدهد تا ایران هر چه می خواهد را بدست آورد.

۱۳۹۵/۱/۳۱

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...