نسخه چاپی

شورای امنیت ورود برخی دیگر از اقلام به كره شمالی را ممنوع اعلام كرد

شورای امنیت سازمان ملل روزسه شنبه و در راستای تشدید تحریم ها علیه كره شمالی، ورود برخی دیگر از اقلام به این كشور را ممنوع اعلام كرد.

به گزارش نما به نقل از یونهاپ، در این لیست که در وبگاه این سازمان قرار گرفته کمیته تحریم شورای امنیت سازمان ملل هرگونه ورود مواد، محصولات و تکنولوژی که می تواند به توسعه برنامه های هسته ای، شیمیایی، بیولوژیک و تجهیزاتی کره شمالی بیانجامد را ممنوع اعلام کرد.
براساس قطعنامه 2270 شورای امنیت که در دوم مارس سال جاری به تصویب رسید کره شمالی به دلیل آزمایش هسته ای در اوایل سالجاری و متعاقب آن پرتاب موشک دوربرد، با تحریم های بیشتری روبرو شد.
لیست 12 موردی که قابل استفاده در سلاح هسته ای و موشک است شامل آهن ربای حلقه ای آلومینیومی، نیکل، کبالت، ورق های نواری و لوله ای فولاد با قطر 75 میلیمتر و آلومینیوم مقام با آلیاژ بالاست.
این لیست همچنین شامل تعویض کننده فرکانس، مبدل یا اینورتر و ماشین آلات سازی است.
همچنین برای جلوگیری از تولید سلاح شیمیایی از سوی کره شمالی لیست 14 موردی نیز از سوی این شورا منتشر شده که شامل کلرید آلومینیوم، دی کلرومتان، مونو ایزو پروپیل آمین و فلز سدیم است.
کمیته تحریم شورای امنیت سازمان ملل در ابتدا تصمیم داشت تا این موارد را ضمیمه قطعنامه 2270 کند اما به دلیل مخالفت روسیه یکی از اعضا دارای حق وتو کنار گذاشته شد.

۱۳۹۵/۱/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...