نسخه چاپی

آمریكایی ها مشتری محصولات پتروشیمی ایران

مدیرعامل مجتمع پتروشیمی آبادان گفت:یك شركت معتبر آمریكایی از طریق شعبه اروپایی خود، خرید محصولات پتروشیمی ایران را خواستار شده است.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، مسعود جبراییلی با بیان اینكه تا پایان به نتیجه رسیدن مذاكره ها نمی توان نام این شركت آمریكایی را اعلام كرد، افزود:این شركت آمریكایی فعال در زمینه تامین مواد پتروشیمی، از طریق شعبه اروپایی خود خواستار خرید محصولات ایران شده و مذاكره هایی را انجام داده است.

مدیرعامل مجتمع پتروشیمی آبادان با بیان اینكه درخواست این شركت آمریكایی در زمینه محصولات «پی وی سی» بوده است، ادامه داد: قرار است كه مذاكره جدی با این شركت بزودی برگزار شود.

جبراییلی افزود:پس از اجرایی شدن برجام و رفع تحریم ها، موانع همكاری و مشاركت با شركت های معتبر برطرف و با هیات های متعدد خارجی مذاكره هایی انجام شده است كه از جمله می توان به گفت وگو با بسیاری از شركت های اروپایی و آسیایی در زمینه صادرات محصولات، تامین فاینانس و منابع مالی و جذب فناوری اشاره كرد.

وی با تاكید بر لزوم روزآمد كردن فناوری ها، اضافه كرد: رقابت شدیدی در منطقه برای فروش محصولات پتروشیمی وجود دارد و شركت های ایرانی برای موفقیت در این رقابت باید فناوری های خود را بروز كنند.

مدیرعامل مجتمع پتروشیمی آبادان ادامه داد: شركت های اسپانیایی، ایتالیایی و هندی برای خرید محصولات درخواست هایی را مطرح كرده اند.

وی اضافه كرد: همچنین گفت وگو هایی نیز با شركت های آلمانی، ایتالیایی و اسپانیایی برای جذب سرمایه گذاری انجام شده كه در صورت رفع موانع، سال آینده میلادی اجرایی خواهد شد.

به گزارش ایرنا، ایران پیش از تشدید تحریم ها، بخشی از محصولات پتروشیمی تولیدی را به اروپا و آمریكا صادر می كرد اما با آغاز روند تحریم ها، بازار صادراتی ایران در این مناطق در اختیار كشورهای رقیب قرار گرفت.

با اجرایی شدن برجام، موانع صادرات و همكاری با شركت های اروپایی و آمریكایی برطرف و مذاكره هایی نیز انجام شده است.

چندی پیش، مرضیه شاهدائی مدیرعامل شركت ملی صنایع پتروشیمی از مذاكره با شركت های آمریكایی برای حضور در صنعت پتروشیمی ایران خبر داده بود.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی به ابراز علاقه دو سازنده آمریكایی برای فروش تجهیزات در ایران اشاره كرده و گفته بود: این شركت ها به دنبال راه اندازی دفتر نمایندگی در ایران هستند.

به دلیل نگرانی هایی كه در آمریكا نسبت به همكاری مستقیم با ایران وجود دارد، برخی شركت های آمریكایی از طریق شعبه های خود در سایر مناطق و واسطه های اروپایی با ایران مذاكره هایی را انجام می دهند.

۱۳۹۵/۱/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...